Σε μια σειρα απο πολύ σημαντικές ρυθμίσεις προχώρησε σήμερα Η ΕΕΤΤ, οι οποίες στην ουσία είναι το δεύτερο στάδιο των αλλαγών που είχαν δημοσιευθεί στον Δεκέμβριο του 2017, με στόχο την ενίσχυση των δικαιωμάτων των συνδρομητών κινητής/σταθερής τηλεφωνίας και Internet
Μεταξύ αυτών υπάρχουν σημαντικότατες αποφάσεις, οπως η υποχρεωτική παροχής δωρεάν εξυπηρέτησης βλαβών για το κάθε πάροχο, απο όποιο δίκτυο και αν καλείτε, αλλα και την επίσης υποχρεωτική ενημέρωση του κατόχου της γραμμής, οταν το 80% των λεπτών ομιλίας/SMS/MB του προγράμματός του.
Η πιο καίρια απο ολες ομως, είναι οτι απο εδώ και στο εξής, απαγορεύται η επιβολή τέλους διακοπής/ανανέωσης σύμβασης, που με λίγα λόγια σημαίνει οτι ο πάροχος σας δεν μπορεί να σας επιβάλει τέλη αποσύνδεσης οταν αποφασίζετε να διακόψετε την σύμβαση σας, η οποία θα πρέπει να έχει λήξη φυσικά.
Πιο αναλυτικά οι αλλαγές που ισχύουν απο την 1η Οκτωβρίου έχουν ως εξής:
- Μεγαλύτερη διαφάνεια ως προς τους συμβατικούς όρους: Στην πρώτη σελίδα της σύμβασης πρέπει να αναφέρονται με σαφήνεια, η ημερομηνία υπογραφής, η τελική τιμή χρέωσης του παγίου και οι υπηρεσίες που περιλαμβάνονται σε αυτό, το ύψος τυχόν επιδότησης και η απόσβεσή της, καθώς και τυχόν τέλος για διακοπή/καταγγελία σύμβασης ορισμένου χρόνου. Επίσης, πρέπει να παρέχονται στον συνδρομητή δυνατότητες, όπως η άμεση ενεργοποίηση της σύνδεσης, ο καθορισμός ανώτατου ορίου χρέωσης για την ενεργοποίηση φραγής εξερχομένων, η εξαίρεση του αριθμού από τηλεφωνικούς καταλόγους.
- Μεγαλύτερη προθεσμία για καταγγελία σύμβασης: Αυξάνεται η προθεσμία για την καταγγελία σύμβασης ορισμένου/αορίστου χρόνου αζημίως, σε περίπτωση μονομερούς τροποποίησης των συμβατικών όρων ή των τιμολογίων από τον πάροχο.
- Ενημέρωση για υπέρβαση ορίου κατανάλωσης προγραμμάτων κινητής τηλεφωνίας: Ο συνδρομητής κινητής τηλεφωνίας ενημερώνεται υποχρεωτικά, όταν υπερβαίνει το 80% των λεπτών ομιλίας/SMS/MB του προγράμματός ή πακέτου προπληρωμένων υπηρεσιών. Ειδικά, για τα MB ενημερώνεται επίσης, υποχρεωτικά, και όταν καταναλώσει το 100% του όγκου.
- Αυτόματη πίστωση λογαριασμού για βλάβες:Εφόσον η βλάβη υπερβαίνει τις δύο εργάσιμες ημέρες από την ημέρα δήλωσής της, πρέπει να πιστώνεται αυτόματα και εντός τετραμήνου στον λογαριασμό του συνδρομητή,το τμήμα του παγίου που αντιστοιχεί στη χρονική περίοδο διακοπής των παρεχόμενων υπηρεσιών.
- Δωρεάν γραμμή εξυπηρέτησης βλαβών από οποιοδήποτε δίκτυο:Σε περίπτωση βλάβης, ο συνδρομητής μπορεί να καλεί, χωρίς χρέωση,από όλα τα δίκτυα σταθερής και κινητής τηλεφωνίας τη γραμμή εξυπηρέτησης βλαβών που διαθέτει ο πάροχος.
- Μεγαλύτερη ευελιξία στον τρόπο υποβολής καταγγελίας σύμβασης: Ο συνδρομητής μπορεί να καταγγείλει τη σύμβαση, είτε στα καταστήματα του παρόχου, είτε με αποστολή επιστολής/τηλεομοιοτυπίας ή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Η παροχή υπηρεσιών πρέπει να διακόπτεται εντός δύο εργάσιμων ημερών για την κινητή τηλεφωνία και οχτώ για τη σταθερή (εκτός εάν ο καταναλωτής έχει ζητήσει συγκεκριμένη ημερομηνία).
- Απαγόρευση επιβολής τέλους διακοπής/ανανέωσης σύμβασης: Ο πάροχος δεν επιτρέπεται να επιβάλει τέλος αποσύνδεσης λόγω διακοπής/καταγγελίας είτε σύμβασης αορίστου χρόνου είτε σύνδεσης καρτοκινητής τηλεφωνίας. Επίσης, απαγορεύεται να επιβάλει τέλος ανανέωσης για νέα σύμβαση ορισμένου χρόνου σε υφιστάμενο συνδρομητή με σύμβαση αορίστου χρόνου.
Θυμίζω οτι αυτό είναι το δεύτερο κύμα αλλαγών μετα τον Δεκέμβρη του ’17 που ειχαν ανακοινωθεί τα πρώτα “μέτρα”
- Συμβάσεις ορισμένου χρόνου: Ο πάροχος δεν έχει δικαίωμα, στη διάρκεια του ορισμένου χρόνου της σύμβασης, να αυξάνει το πάγιο ή να μειώνει τον χρόνο ομιλίας/όγκο δεδομένων του προγράμματος υπηρεσιών.
- Αποστολή λογαριασμών: Σε όλες τις νέες συμβάσεις, συμπεριλαμβανομένων και των ανανεώσεων υφιστάμενων συμβάσεων, ο συνδρομητής επιλέγει εξαρχής εάν επιθυμεί να λαμβάνει τον λογαριασμό σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή. Σε περίπτωση που ο συνδρομητής δεν επιλέξει και, εφόσον η σύνδεσή του περιλαμβάνει υπηρεσίες Διαδικτύου, ο λογαριασμός αποστέλλεται ηλεκτρονικά ή έντυπα κατ’ επιλογή του παρόχου. Ο συνδρομητής έχει τη δυνατότητα να αλλάζει οποιαδήποτε στιγμή τον τρόπο αποστολής του λογαριασμού.
Το τρίτο και τελευταίο μέρος των αλλαγών θα τεθεί σε εφαρμογή στο τέλος του 2018.
Δεν αλλάζει και τίποτα ιδιαίτερο. Το καρτέλ έχει δεκάδες δικηγόρους με το μήνα μόνο και μόνο για να βρίσκει τρόπους να παρακάμπτει τέτοιου είδους κανονισμούς. Τόσα χρόνια βλέπουμε τι κάνουν και με τους πελάτες τους (αντιμετώπιση ως ζώα, πάτημα πάντα πάνω στην ελλειπή ενημέρωση ή τους τεχνηέντως υπερπολύπλοκους όρους στα μακρόσυρτα συμβόλαια με font size 4px), με την “ωραία κοιμωμένη” ΕΕΤΤ που υποτίθεται οτι τους ελέγχει, και με την πανταχού απούσα επιτροπή ανταγωνισμού. Οι παθόντες / θύματα του καρτέλ, που διαθέτουν εμπειρία και μυαλό μπορούν εύκολα να διακρίνουν με μια πιο προσεκτική ματιά του παραπάνω κειμένου οτι με “μετονομασία” ή χρήση ελαφρώς διαφορετικών όρων παρακάμπτονται τα πάντα.