H Vodafone θα παρακολουθεί χρήστες για δεδομένα που θα χρησιμοποιούνται σε στοχευμένες διαφημίσεις.
Την απόφαση της να ξεκινήσει πιλοτικά ένα νέο σύστημα διαφημιστικών ID, με το όνομα TrustPID ανακοίνωσε η Vodafone.
Το νέο αυτό σύστημα, θα λειτουργεί ως ένα μόνιμο Tracker, που δεν θα μπορείτε να μπλοκάρετε, ή να αποφύγετε, αφού θα λειτουργεί σε επίπεδο ISP.
Οι πρώτες δοκιμές γίνονται στη Γερμανία, με το TrustPID να “ζευγαρώνει” έναν αναγνωριστικό κωδικό στον κάθε χρήστη, και να καταγράφει τη δραστηριότητα του, χωρίς να υπάρχει η δυνατότητα παράκαμψης, μπλοκάροντας τα Cookies ή χρησιμοποιώντας κάποιο IP Hider.
Με βάση τα δεδομένα που θα συλλέξει, ο πάροχος τηλεφωνίας (στην περίπτωση μας η Vodafone) θα δημιουργεί ένα προσωποποιημένο προφίλ για τον κάθε χρήστη, βασισμένο σε ένα “τυχαίο ID” το οποίο θα δίνει τη δυνατότητα στους διαφημιστές να προχωρήσουν σε στοχευμένες διαφημίσεις.
Σύμφωνα με την Vodafone, η κίνηση αυτή έρχεται ως απάντηση στον αποκλεισμό των Cookies παρακολούθησης από την Apple, μια κίνηση που αναμένεται να ακολουθήσει και η Google μέχρι το 2023.
“Οι καταναλωτές έχουν σε εκτίμηση την ιδέα ενός απρόσωπου και δωρεάν Internet, αλλα εδώ υπάρχει ένα μεγάλο πρόβλημα. Οι εκδότες θα πρέπει να έχουν ένα βιώσιμο μοντέλο για τα έσοδα τους, που σημαίνει ότι είτε θα πρέπει να κλειδώσουν το περιεχόμενο των σελίδων τους πίσω από συνδρομές, είτε να βασιστούν στη διαφήμιση για να συνεχίζουν να προσφέρουν περιεχόμενο υψηλής ποιότητας δωρεάν.” Αυτή είναι η εξήγηση που δίνει η ίδια η Vodafone.
Σε μια περίοδο που οι διαφημιστικές εταιρίες, βλέπουν τα υπερ-απαραίτητα για τις δουλειές τους, προσωπικά δεδομένα των χρηστών , να εξαφανίζονται, ψάχνουν εναλλακτικές λύσεις , και το TrustPID ανοίγει μια νέα πόρτα, που είναι μάλιστα πολύ δύσκολο να κλείσει από τον χρήστη.
Βέβαια όπως σε κάθε τέτοια περίπτωση σήμανσης ενός χρήστη με “μοναδικό id αναγνώρισης” τα ερωτηματικά για την εξασφάλιση του απορρήτου είναι πολλά, και οι αντίθετες φωνές αρκετές, και όσο και αν η Vodafone προσπαθεί να περάσει ότι το κάνει για το καλό του δωρεάν Internet, το γεγονός ότι θα έχει τον φάκελο σου, που αντί για Άγγελος θα γράφει 94214821457213 δεν αλλάζει.
Παρα τις όποιες αντιρρήσεις, η Vodafone όπως είπαμε έχει ήδη ξεκινήσει τις δοκιμές της νέας τεχνολογίας του TrustPID , με την Deutche Telekom (Cosmote θυμίζω) να έχει και αυτή στα άμεσα σχέδια της την χρήση μιας παρόμοιας λύσης.
[Πηγή]