Μόλις το 12% των χρηστών παγκοσμίως αποφάσισαν να επιτρέψουν την πρόσβαση στο Tracking του Facebook στο iOS 14.5
Μάλλον δεν έχετε συνηθίσει να μιλάμε για την Apple και το iOS στο angroid.gr, αλλα η συγκεκριμένη είδηση είναι πολύ ενδιαφέρουσα νομίζω, οπότε αποφάσισα να τη μοιραστώ μαζί σας.
Στην τελευταία έκδοση του iOS, η Apple πρόσθεσε μια νέα anti-app tracking (ATT) λειτουργία, η οποία στην ουσία είναι ένας διακόπτης που μπορεί να “κλείσει” ο χρήστης, σταματώντας οποιαδήποτε εφαρμογή από το να χτίζει το ανώνυμο προφίλ του, που θα χρησιμοποιηθεί για να του προβάλουν στοχευμένες διαφημίσεις.
Αυτή η κίνηση, βρήκε άκρως αντίθετους αρκετούς που ασχολούνται με τη διαφήμιση, όπως το Facebook και τις υπόλοιπες εφαρμογές που λειτουργούν υπο την σκεπή του, όπως το Instagram, ή το Whatsapp.
Μετά την αναβάθμιση σε iOS 14.5 το κόλπο που βρήκε το Facebook είναι να ζητήσει πολύ ευγενικά από τους χρήστες να μη τους ρίξει πόρτα “γιατί πολλές μικρές επιχειρήσεις βασίζονται στη διαφήμιση για να αναπτυχθούν,” καθώς και ότι το Tracking “είναι ο μοναδικός τρόπος να μείνει το Facebook δωρεάν σαν υπηρεσία” (κλάψ λυγμ) αλλα φαίνεται πως δεν είχε και μεγάλη απήχηση η επίκληση στο φιλότιμο των κατόχων iPhone.
Σύμφωνα με έρευνα της Flurry Analytics, μόλις το 12% των χρηστών παγκοσμίως λύγισε από τα κροκοδείλια δάκρυα του Facebook, και επέτρεψε στις εφαρμογές να συνεχίζουν να παρακολουθούν τις κινήσεις τους, με το ποσοστό αυτό στην Αμερική να είναι μόλις 4%!
Βέβαια αυτό δε σημαίνει ότι το FB και οποιαδήποτε άλλη εφαρμογή, δε συνεχίζει να έχει πρόσβαση στα δεδομένα που εσείς οι ίδιοι μοιράζεστε, απλά αν δε δεχτείτε το Tracking, δε θα μπορεί να έχει πρόσβαση στις συνήθειες σας, όπως αυτές αποτυπώνονται απο την χρήση άλλων εφαρμογών, για να σας προσφέρουν στοχευμένες διαφημίσεις.
Επίσης διαφημίσεις, πάλι θα βλέπετε με το τσουβάλι, δεν αλλάζει κάτι εδώ, απλά πλέον αν ψάξετε για “φουσκωτό θαλάσσης” δε θα βλέπετε το Jumbo παντού.
Τέλος για να κάνω τον δικηγόρο του διαβόλου, να πώ ότι δεν είναι πως ΚΑΝΕΙΣ δε θα έχει πλέον τα δεδομένα σας, απλά θα τα έχει ΜΟΝΟ η Apple. Αυτό βέβαια, είναι το μη χείρον βέλτιστον, αλλα μην έχετε την εντύπωση ότι είσαι πλέον βουλωμένο γράμμα για τις διαφημιστικές.
Λέω εγώ τώρα.
Και μια ερώτηση που πολύ θα ήθελα πολύ να απαντήσετε ειλικρινά. Θα προτιμούσατε να δίνετε, ας πούμε, 300€ το χρόνο για να έχετε πρόσβαση στις υπηρεσίες της Google, μεταξύ των οποίων το Search, τους Χάρτες, το Gmail κτλ, ή θα αφήνατε την Google να έχει την πρόσβαση που έχει τώρα στις συνήθειες σας με αντάλλαγμα “δωρεάν” υπηρεσίες;