[Ολες οι νέες αλλαγές απο 1η Ιουλίου] Αγορές εκτός Ε.Ε και τελωνείο: Πως θα κάνω αγορές απο Κίνα και Αγγλία; Πόσα θα πληρώσω στο τελωνείο;

12
gshoper-single-day-offers

Όσοι ασχολείστε με το άθλημα των αγορών απο Κινέζικα καταστήματα, σίγουρα θα έχετε καταλάβει οτι έχουν αλλάξει πάρα πολλά πράγματα στη διαχείριση των πακέτων, που προέρχονται από τρίτες χώρες, από τα ΕΛΤΑ, με τους ελέγχους να είναι πλέον σχεδόν καθολικοί, και τις πιθανότητες να σας πιάσει η τσιμπίδα του τελωνείου να έχουν αυξηθεί εκθετικά.

Το παρόν άρθρο, δεν είναι οδηγός online αγορών. Για αυτό το ζήτημα έχω γράψει ήδη έναν εκτεταμένο οδηγό, του οποίου αυτά που θα διαβάσετε παρακάτω, είναι ένα κομμάτι, αλλά για να μην γίνει πολύ μεγάλο το άλλο κείμενο θα μιλήσουμε εδώ αποκλειστικά για το κομμάτι του τελωνείου.

Περιεχόμενα:


Οι αλλαγές που έγιναν το καλοκαίρι του 2017 στα ΕΛΤΑ.


Μέχρι το καλοκαίρι του 2017 τα πράγματα ήταν απλά. Οι παραγγελίες σας, έρχονταν με απλό ταχυδρομείο, έφταναν το Ελ.Βενιζέλος, οι άνθρωποι των ΕΛΤΑ άφηναν τα μικρά σε μέγεθος, και με μικρή δηλωμένη αξία, ελεύθερα απο έλεγχο, και τα παίρνατε χωρίς καμία άλλη επιβάρυνση.

Από τη στιγμή που οι αγορές από την Κίνα έγιναν σαφώς πιο δημοφιλής τα τελευταία, χρόνια, αυτός ο “πλάγιος” δρόμος ήταν σίγουρο ότι αργά η γρήγορα θα έκλεινε.

Ήδη απο τον Νοέμβριο του 2016, οι δειγματοληπτικοί έλεγχοι στα πακέτα απο τρίτες χώρες άρχισαν να γίνονται πολύ πιο συχνοί, με τα δέματα που χρεωνόντουσαν με τελωνειακούς δασμούς να γίνονται ολο και περισσότερα όσο περνάει ο καιρός.

Fast Forward λοιπόν, στον Ιούλιο του 2017, όταν και τα ΕΛΤΑ παρουσίασαν τον νέο τιμοκατάλογο ειδικών τελών εκτελωνισμού, και δήλωσαν με κάθε επισημότητα, ότι ΚΑΘΕ πακέτο που θα εισάγεται απο χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, θα περνούσαν από τελωνειακό έλεγχο, μιας και τα Ελληνικά ταχυδρομεία είχαν προσλάβει πλέον αρκετούς εκτελωνιστές, για να γίνει αυτή η διαδικασία, με περισσότερους να έρχονται στο εγγύς μέλλον.

Αυτό που σε τελική ανάλυση μετράει είναι απλό: Όλα τα δέματα εκτός Ε.Ε., είτε μικρά, είτε μεγάλα, είτε (δηλωμένα) φτηνά, είτε ακριβά, σταματάνε στο τελωνείο.

Απο το Φθινόπωρο του 2017 υπάρχουν και μερικές ακόμα σημαντικές λεπτομέρειες για τις αγορές σας που θα πρέπει να προσέξετε.

Α) Ατμοποιητές

Η εισαγωγή ηλεκτρονικών τσιγάρων, και υγρών συμπλήρωσης απαγορεύεται, και όσα σταματάνε στο τελωνείο ΚΑΤΑΣΧΟΝΤΑΙ. Με λίγα λόγια τα ξεχνάτε. Μπορείτε να αγοράσετε ανταλλακτικά για το ηλεκτρονικό σας τσιγάρο, αρκεί αν μην αποτελούν πάνω απο το 70% των συνολικών μερών του ατμοποιητή, αλλά και αυτό δεν ειναι σιγουρο οτι θα περάσει τελικά τον έλεγχο. Δεν ξέρω περισσότερα, εδώ δείχνω κινητά, να πάτε σε ειδικεύομενες σελίδες για έξτρα λεπτομέρειες 🙂

Β) Βιταμίνες/Φάρμακα/Συμπληρώματα διατροφής

Και ότι άλλο κατατάσσει σε αυτές τις κατηγορίες ο ΕΟΦ, απαιτούν μεταξύ άλλως υπεύθυνη δήλωση απο μέρους σας οτι εχουν αγοραστεί για προσωπική χρήση. Πιο συγκεκριμένα :

Για παραγγελίες μέχρι 3 τεμάχια (οτιδήποτε κι αν είναι, συμπλήρωμα, οδοντόπαστα, κ.λπ.) δεν χρειάζεται η υπεύθυνη δήλωση στον ΕΟΦ.

Πέρα απο αυτο τον αριθμό πρέπει να πάρετε έγκριση απο τον ΕΟΦ για να τα παραλάβετε. Θα χρειαστείτε:

  1. Αίτηση εκτελωνισμού: Θα σας σταλεί απο το τελωνείο
  2. Υπεύθυνη Δήλωση: Την συμπληρώνεται με τα προιόντα που αγοράσατε, και δηλώνετε οτι είναι για προσωπική χρήση
  3. Τιμολόγιο (δύο αντίγραφα): Η απόδειξη της παραγγελίας σας, με ονομα παραλήπτη, και τα προιόντα εμφανή.
    Σύνθεση προϊόντων : Απο τη σελίδα που αγοράσατε τα προιόντα (δείγμα απο iHerb)

Ολα τα παραπάνω τα παίρνετε ένα όμορφο πρωινό, και πάτε στον ΕΟΦ(η τα στελνετε μέσω φαξ) να τα καταθέσετε, για να πάρετε την άδεια εκτελωνισμού, την οποία θα στείλετε στο ΓΕΤΑ.

Αφου ολοκληρωθεί η διαδικασία, το πακετάκι θα ξεκολλήσει, και θα συνεχίσει την πορεία προς το σπίτι σας.

Περισσότερα θα βρείτε εδώ

Γ)Μπαταρίες

Αν και άσχετο με τα τελωνεία, πλέον, και μέχρι νεοτέρας, ΔΕΝ αποστέλνονται μπαταρίες, μέσω της αεροπορικής οδού, λόγο ατυχήματος σε αεροπλάνο απο ασταθή μπαταρία. Οπότε ξεχνάτε τις μπαταρίες για τους ατμοποιητές και τους φακούς σας, οπως φυσικά και τα Power Banks. Ανα διαστήματα το Gearbest και το Banggood βρίσκουν τρύπες και στέλνουν για λίγο καιρό, αλλα αυτός συνήθως δε διαρκεί πολύ.

Ανάλυση χρεώσεων σε περίπτωση που το δέμα σας σταματήσει στο τελωνείο


Απο τον Ιούλιο του 2021 η ατέλεια των 22€ (όσοι δεν ξέρετε τι εστί ατέλεια θα τα διαβάσετε παρακάτω) ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ που σημαίνει ότι ακόμα και πακέτα των 1-2€ θα χρεώνονται ΦΠΑ.

Αυτό που κυρίως θα πρέπει να χωνέψουμε είναι οτι τα δέματα κάτω απο 22€ δε θα είναι πλέον ελεύθερα ΦΠΑ, αλλα θα πληρώνουν μόνο αυτό. Δηλαδή το ΦΠΑ. Τέλη εκτελωνισμού και δασμοί δε θα υπάρχουν.

Μάλιστα για να γίνει πιο εύκολο το πράγμα, γιατί όπως ξέρετε τα τελωνεία είναι ΗΔΗ ΠΙΤΑ, και όχι μόνο στην Ελλάδα, δε θα γίνεται εκτελωνισμός κανονικά (ο οποίος θα έπρεπε και να χρεώνεται αν γίνεται) αλλά οι ΠΩΛΗΤΕΣ που θέλουν να πουλάνε στην Ε.Ε. θα μπαίνουν σε μια ειδική πλατφόρμα, στην οποία θα δηλώνουν αποστολές και θα αποδίδουν το ΦΠΑ για το σύνολο των πωλήσεων αυτών ανα διαστήματα.

Τα δέματα κατηγοριοποιούνται με βάση την αξία CIF.

CIF (Cost, insurance, and freight) είναι η συνολική αξία της συναλλαγής, δηλαδή, η αξία του αντικειμένου, τα έξοδα μεταφοράς, και τυχών έξοδα ασφάλισης.

Για τα αντικείμενα μέχρι 150€ τα ΕΛΤΑ πλέον χρησιμοποιούν την «ίδια αξία» (εσωτερική αξία), η οποία σε αντίθεση με τη CIF, αφορά μόνο το κόστος το αντικειμένου.

Με λίγα λόγια αν αγοράσετε κάτι το οποίο έχει ξεκάθαρα στις χρεώσεις, άλλη χρέωση αντικειμένου και άλλη χρέωση αποστολής, το όριο ειναι η αξία του αντικειμένου είναι ΜΟΝΟ η δικιά του. Δεν προσμετράτε σε αυτή το κόστος των μεταφορικών.

Σας το αντιγράφω και απο το taxheaven.gr που τα λένε καλύτερα απο εμένα.

Ως «ίδια αξία» (εσωτερική αξία)νοείται:
α) για εμπορεύματα εμπορικού χαρακτήρα: η τιμή των εμπορευμάτων αυτών καθαυτά όταν πωλούνται για εξαγωγή στο τελωνειακό έδαφος της Ένωσης, μη συμπεριλαμβανομένων των εξόδων μεταφοράς και ασφάλισης, εκτός εάν αυτά περιλαμβάνονται στην τιμή και δεν αναγράφονται χωριστά στο τιμολόγιο, και τυχόν άλλων φόρων και επιβαρύνσεων που μπορούν να ελεγχθούν από τις τελωνειακές αρχές από κάθε σχετικό έγγραφο·
β) για εμπορεύματα χωρίς εμπορικό χαρακτήρα: η τιμή που θα είχε καταβληθεί για τα ίδια τα εμπορεύματα εάν είχαν πωληθεί για εξαγωγή στο τελωνειακό έδαφος της Ένωσης.

Πλέον έχουμε δύο κατηγορίες αντικειμένων:

  1. Πακέτα με αξία CIF μέχρι 150€
  2. Πακέτα με αξία CIF πάνω απο 150€

Για τα πρώτα υπάρχουν 2 περιπτώσεις:

  1. Είτε θα έχετε πληρώσει ήδη το ΦΠΑ στο Checkout απο το κατάστημα αγοράς, είτε
  2. Δε θα σας το χρεώσει ο πωλητής και θα συλλέξουν το ΦΠΑ τα ΕΛΤΑ (η όποια μεταφορική κούριερ το μεταφέρει)

Για προϊόντα άνω των 150€, το τελωνείο εκτός απο ΦΠΑ και τα έξοδα εκτελωνισμού σας χρεώνει έξτρα με Δασμούς οι οποίοι δεν είναι στάνταρ αφου ποικίλουν ανάλογα την κατηγορία και το κόστος του αντικειμένου.

Πίσω στην κατηγορία 0-150€ τα ΕΛΤΑ έχουν πλέον 5 υποκατηγορίες χρεώσεων, ανάλογα ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΑΞΙΑ του προϊόντος (μόνο το κόστος του δηλαδή, χωρίς τα μεταφορικά ή τυχών εξοδα ασφάλισης)

Έτσι (δώστε βάση εδώ) ΑΝ ΔΕΝ ΣΑΣ ΕΧΟΥΝ ΧΡΕΩΣΕΙ ΤΟ ΦΠΑ ΗΔΗ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ:

Τα ΕΛΤΑ θα συλλέξουν το ΦΠΑ κατα την είσοδο του πακέτου στη χώρα, και θα σας σας χρεώσουν και μια αμοιβή για αυτό, ανάλογα με το κόστος του αντικειμένου σας.

  • Δέματα Ίδιας αξίας από 0 ευρώ έως και 15 ευρώ, το τέλος ΕΛΤΑ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) διαμορφώνεται στα 2,50 €
  • Δέματα Ίδιας αξίας άνω των 15 ευρώ έως και 30 ευρώ, το τέλος ΕΛΤΑ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) διαμορφώνεται στα 5,00 €
  • Δέματα Ίδιας αξίας άνω των 30 ευρώ έως και 50 ευρώ, το τέλος ΕΛΤΑ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) διαμορφώνεται στα 7,50 €
  • Δέματα Ίδιας αξίας άνω των 50 ευρώ έως και 100 ευρώ, το τέλος ΕΛΤΑ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) διαμορφώνεται στα 10,00 €
  • Δέματα Ίδιας αξίας άνω των 100 ευρώ έως και 150 ευρώ, το τέλος ΕΛΤΑ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) διαμορφώνεται στα 15,00 €

 

Παραδείγματα:

 

Σε περίπτωση που το κατάστημα που αγοράζετε σας χρεώσει κανονικά το ΦΠΑ στο Checkout:

  • Πακέτο αξίας 7€ θα χρεωθεί κατα την αγορά του : 1.68€ ΦΠΑ, οπότε συνολικά θα πληρώσετε 8.68€
  • Πακέτο αξίας 35€ θα χρεωθεί κατα την αγορά του : 8.4€ ΦΠΑ οπότε συνολικά θα πληρώσετε 43.4€
  • Πακέτο αξίας 100€ θα χρεωθεί κατα την αγορά του : 24€ ΦΠΑ, οπότε συνολικά θα πληρώσετε 124€
  • Πακέτο αξίας 140€ θα χρεωθεί κατα την αγορά του:  33,6€ ΦΠΑ οπότε συνολικά θα πληρώσετε 173.6€
  • Κινητό αξίας 300€ θα χρεωθεί στο τελωνείο: 20€ έξοδα εκτελωνισμού + 72€ ΦΠΑ +ΔΑΣΜΟΙ  = οπότε θα ξεπεράσετε κατα πολύ τα 100€

Σε περίπτωση που το κατάστημα που αγοράζετε ΔΕΝ σας χρεώσει κανονικά το ΦΠΑ στο Checkout:

  • Πακέτο αξίας 7€ θα χρεωθεί στο τελωνείο : 1.68€ ΦΠΑ, συν 2.5€ Τέλη απο τα ΕΛΤΑ  οπότε συνολικά θα πληρώσετε 11.2€
  • Πακέτο αξίας 35€ θα χρεωθεί στο τελωνείο : 8.4 συν 35€ ΦΠΑ, συν 7.5€ Τέλη απο τα ΕΛΤΑ  οπότε συνολικά θα πληρώσετε 50.9€
  • Πακέτο αξίας 100€ θα χρεωθεί στο τελωνείο : 24€ ΦΠΑ και 15€ τέλη απο τα ΕΛΤΑ , οπότε συνολικά θα πληρώσετε 139€
  • Πακέτο αξίας 140€ θα χρεωθεί στο τελωνείο :  33,6€ ΦΠΑ και 15€ τέλη απο τα ΕΛΤΑ οπότε συνολικά θα πληρώσετε 188.6€
  • Κινητό αξίας 300€ θα χρεωθεί στο τελωνείο: 20€ έξοδα εκτελωνισμού + 72€ ΦΠΑ +ΔΑΣΜΟΙ  = οπότε θα ξεπεράσετε κατα πολύ τα 100€

 

Αυτές οι χρεώσεις  αφορούν τις αποστολές που υποδέχονται και εκτελωνίζουν οι συμβαλλόμενοι με τα ΕΛΤΑ εκτελωνιστές. Αν το πακέτο σας έχει σταλεί με μεταφορέα, μέλος της EMS, (δείτε ολα τα μέλη εδώ)  τότε τον εκτελωνισμό των πακέτων σας, τον αναλαμβάνουν οι εκτελωνιστές που έχουν σύμβαση με τα ΕΛΤΑ (δεν είναι υπάλληλοι των ΕΛΤΑ) ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΤΙΜΟΚΑΤΑΛΟΓΟ.

Αν η μεταφορά του γίνεται μέσω ιδιωτικής Courier, όπως DHL, UPS, TNT, κτλ, τότε οι χρεώσεις αλλάζουν, αφού τα έξοδα εκτελωνισμού είναι διαφορετικά για την κάθε εταιρία, ενώ υπάρχουν και έξτρα χρεώσεις όπως τα αποθήκευτρα κ.α. Αν το πακέτο σας έρχεται με κάποια από αυτές τις εταιρίες, και θέλετε να μάθετε το κόστος εκτελωνισμού, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί τους τηλεφωνικά, ή να αναζητήσετε στο Google τους καταλόγους χρέωσης για τις τελωνειακές διαδικασίες, ή τον τιμοκατάλογο εκτελωνισμού της κάθε εταιρίας.

Αγορές απο Ευρώπη

Απο 1η ΙΟΥΛΙΟΥ 2021, ολα τα πακέτα που θα έρχονται στη χώρα μας απο οποιαδήποτε χώρα του Κόσμου, εκτός Ευρώπης, Η ΚΑΙ ΕΝΤΟΣ, θα πρέπει να είναι χρεωμένο με τον Ελληνικό ΦΠΑ(την ώρα που μιλάμε είναι 24%).

Αν αγοράσετε κάτι από Γερμανία π.χ που έχει 19% ΦΠΑ, και κοστος 20€, στο πακέτο θα πρέπει να αφαιρεθεί το Γερμανικό ΦΠΑ, και να προστεθεί το Ελληνικό. Οπότε αντί για 20€ θα πληρώσετε 21€.

Το Amazon για παράδειγμα κάνει αυτή τη διαδικασία αρκετά χρόνια τώρα, και πλέον θα πρέπει να το κάνουν ολα τα καταστήματα, δηλαδή, να χρεώνουν το Ελληνικό ΦΠΑ στο Checkout και τα υπόλοιπα να κυλούν όπως πριν.

Αν ΔΕΝ χρεώσει Ελληνικό ΦΠΑ το κατάστημα, είναι υποχρεωμένος ο μεταφορέας να το συλλέξει, δηλαδή αυτό το 1€ παραπάνω, θα πρέπει να το πληρώσετε π.χ στην DHL που θα φέρει το δέμα σας, με την DHL όμως, να έχει δικαίωμα να χρεώσει τη διαδικασία αυτή.

Διαδικασία


Στα πακέτα κάτω των 150€ πλέον θα γίνεται ένας απλός έλεγχος για να δουν αν έχουν προπληρωθεί το ΦΠΑ (λογικά αυτοματοποιημένος έλεγχος με ειδικούς κωδικούς), και όσα έρχονται με πληρωμένο ΦΠΑ, περνάνε αέρα τον έλεγχο και πάνε παρακάτω. 

Όσα δεν έχουν πληρώσει απο πριν, λογικά θα ακολουθούν τη διαδικασία που είχαμε μέχρι τώρα:

Ας πούμε λοιπόν, ότι πήρατε κάτι από χώρα εκτός Ε.Ε. (πλέον εδώ ανήκει και η Αγγλία) και το πακέτο σας σταμάτησε τελωνείο. Τι γίνεται τώρα;

Παρακολουθώντας τον αριθμό ιχνηλάτησης του πακέτου σας (tracking Code), οταν αυτό θα φτάσει στο αεροδρόμιο, και θα ανοιχτεί απο το τελωνείο θα εμφανιστεί η ένδειξη για αποστολή αποδεικτικού αγοράς.

Ταυτόχρονα θα λάβετε και ένα Email που θα σας ζητάει την προώθηση των αποδεικτικών για τη συνέχεια του εκτελωνισμού.

Αποστολή αποδεικτικών στα ΕΛΤΑ

Αν λάβετε Email που σας ζητάει να αποστείλετε την απόδειξη αγοράς για να συνεχιστεί ο εκτελωνισμός, η στο tracking των ΕΛΤΑ εμφανιστεί το μήνυμα

ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ PAYPAL ή ΤΙΜΟΛΟΓΙΟ ή ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΑΓΟΡΑΣ

τότε θα πρέπει να στείλετε την απόδειξη απο το Paypal, η την αναλυτική της κάρτας σας αν πληρώσατε με χρεωστική/πιστωτική σε ένα απο τα 2 Email

  • geta@elta-net.gr
  • customs@elta-net.gr

ΜΗΝ στείλετε το invoice που σας παρέχει το κατάστημα, αν έχει αστεία, για την αξία του αντικειμένου, τιμή. Αν έχετε αγοράσει κινητό και το έχουν δηλωμένο ως “Mp3 Player με κόστος 12$”  καταλαβαίνετε ότι αυτό το αποδεικτικό είναι τόσο χρήσιμο όσο το κωλόχαρτο, αφού δεν εμφανίζεται ούτε το προϊόν, έχει ψεύτικη τιμή, και δεν έχει την παραμικρή αρίθμηση η σφραγίδα, που θα μπορούσε να θυμίζει πραγματικό τιμολόγιο. ΔΕΝ θα το δεχτούν , και θα αναγκαστείτε να στείλετε την πραγματική απόδειξη έτσι και αλλιώς. Ίσα ίσα μεγαλύτερη καθυστέρηση για εσάς θα προκαλέσετε.

Επίσης μην ξεχνάτε οτι τον να στείλετε το χαρτί του καταστήματος, με την ψεύτικη αξία, είναι απλά παράνομο, και μπορείτε να κατηγορηθείτε για ψευδή τελωνειακή δήλωση. Δεν έχει συμβεί ποτέ, αλλα δε θέλετε να το ρισκάρετε για 30€.

Αφού ολοκληρωθεί η διαδικασία, το πακέτο σας φεύγει από το τελωνείο, και προωθείται στο υποκατάστημα των ΕΛΤΑ που εξυπηρετεί την περιοχή σας.

Όταν με το καλό φτάσει, ο ταχυδρόμος θα σας φέρει μια ειδοποίηση παραλαβής, η οποία αναγράφει την χρεώση του τελωνείου, οπότε ξέρετε εκ των προτέρων οτι για να παραλάβετε το δέμα σας, θα χρειαστεί να πληρώσετε π.χ 57€ για τέλη εκτελωνισμού και ΦΠΑ.

Αν η χρέωση σας φαίνεται λάθος, και ανακόλουθη με τις παραπάνω χρεώσεις, μπορείτε να ζητήσετε αναδασμολόγηση, μια διαδικασία που δεν είναι τόσο απλή.

Αρχικά, το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε όταν; έρθει το μπιλιετάκι στο ταχυδρομείο της περιοχής σας, είναι να μη δεχθείτε το πακέτο, και να συμπληρώσετε στο ταχυδρομείο της περιοχής σας μια αίτηση αναδασμολόγησης, καταθέτοντας ως αποδεικτικά στοιχεία τον αναλυτικό λογαριασμό της κάρτας σας, ή τον email επιβεβαίωσης του Paypal αν πληρώσατε μέσω αυτού.

Επειδή αυτή η διαδικασία θα χρειαστεί αρκετό χρόνο. σας προτείνω να το επιχειρήσετε, ΜΟΝΟ αν η εκτιμώμενη αξία, απέχει πολύ απο αυτή που πραγματικά πληρώσατε, αλλιώς απλά παραλάβετε το δέμα.

Επίσης πρέπει να είστε σίγουροι οτι ο υπολογισμός είναι λάθος απο πλευρά των ΕΛΤΑ, γιατί η διαδικασία έχει χρέωση, 12€ , τα οποία καταθέτετε, και σε περίπτωση που δικαιωθείτε ΚΑΙ ΜΟΝΟ σας επιστρέφονται. Αν κάνετε λάθος, πάνε και τα 12€.

Σημειώστε ξανά ότι ολη αυτή η διαδικασία μπορεί να γίνει μόνο αν ΔΕΝ παραλάβετε το δέμα. Αν το πάρετε δεν μπορείτε να κάνετε τίποτα.

Στην αίτηση αναδασμολόγησης θα πρέπει να συμπεριλάβετε και ολα τα αποδεικτικά πληρωμής που έχετε, ως δικαιολογητικά.

 

Άρνηση παραλαβής


Τι γίνεται όμως αν δεν είχατε υπολογίσει το κόστος του τελωνείου, και σας ήρθε η χρέωση κατακέφαλα; Εδώ έχετε δυο επιλογές:

Ή δεν πάτε να παραλάβετε ποτέ το δέμα σας, οπότε αυτό πάει στα αζήτητα, καταστρέφεται και εσείς χάνετε τα λεφτά που έχετε ήδη πληρώσει.

Ή στέλνετε μήνυμα στον πωλητή, εξηγώντας την κατάσταση και ζητώντας να αρνηθείτε την παραλαβή, για να γυρίσει το δέμα στον αποστολέα, και αφού αυτός το παραλάβει πίσω, να σας επιστρέψει την αξία του, αφαιρώντας συνήθως τα έξοδα αποστολής που έβαλε από την τσέπη του (αν ένα προϊόν είχε δωρεάν μεταφορά, δεν ήρθε τσάμπα, απλά δε σας τα χρέωσε ο αποστολέας).

Στην πρώτη περίπτωση δεν έχω και πολλά να σας, πώ. Στη δεύτερη έχει λίγο ζουμί η υπόθεση.

Αρχικά, και βάλτε το καλά στο μυαλό σας αυτό, ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΚΤΕΛΩΝΙΣΜΟ ΕΙΣΤΕ ΕΣΕΙΣ, ΟΙ ΑΓΟΡΑΣΤΕΣ. Ο πωλητής δεν έχει καμιά ευθύνη ώστε να συμφωνήσει να πάρει το δέμα πίσω και να σας γυρίσει τα λεφτά. Γιατί σας το λέω αυτό; Γιατί σε κάθε περίπτωση πρέπει να θυμάστε οτι εδώ ζητάτε χάρη, αν το κάνετε απαιτώντας και με τουπέ, καλά να πάθετε, οταν θα μείνει το δέμα στα αζήτητα.

Αφού βγάλαμε αυτό από τη μέση, η διαδικασία είναι να επικοινωνήσετε με τον πωλητή, ΝΑ ΣΥΜΦΩΝΗΣΕΙ, και μετά να πάτε στα ΕΛΤΑ με την ειδοποίηση που παραλάβατε για να δηλώσετε άρνηση παραλαβής, και το πακέτο να γυρίσει στον αποστολέα.

Αν έχετε αποφασίσει ότι δε θέλετε να δείτε καν ποιο είναι το ποσό που θα χρεωθείτε έξτρα, τότε στο Email που θα σας έρθει απο το ΓΕΤΑ για την απόδειξη Paypal η κάρτας, απλά απαντάτε ότι θέλετε το δέμα να επιστραφεί στον αποστολέα, και δεν επιθυμείτε να γίνει εκτελωνισμός.

Από εκεί τη στιγμή το δέμα παίρνει τον δρόμο προς τα πίσω (διατηρεί τον ίδιο αριθμό παρακολούθησης, οπότε μπορείτε να δείτε πότε θα επιστρέψει στον αποστολέα) και όταν αυτός το παραλάβει, σας επιστρέφει τα χρήματα σας, συνήθως αφαιρώντας το κόστος της αποστολής.

Αν έχετε πληρώσει με Paypal ΜΗΝ κάνετε το λάθος να ανοίξετε Case για να πάρετε τα λεφτά σας πίσω με το δέμα στο τελωνείο, γιατί όπως σας ξαναείπα η ευθύνη είναι δική σας, οπότε θα χάσετε το Case, και θα έχετε σπάσει και τα νεύρα του πωλητή. Είπαμε, εδώ ζητάμε χάρη.

Στο 99% των περιπτώσεων οι πωλητές είναι θετικότατοι σε αυτή τη διαδικασία, παίζει όμως να πέσετε και σε πωλητη που θα αρνηθεί να συνεργαστεί (δικαίωμά του), με τις λύσεις σας σε αυτή την περίπτωση να είναι ακόμα πιο απλές. Πληρώνετε τελωνείο, ή χάνετε και τα λεφτά που δώσατε.

Brexit , αγορές απο Αγγλία και τελωνείο


Μέρος του προβλήματος απο την έξοδο της Αγγλίας απο την Ε.Ε. είναι και η έξοδος της χώρα απο την τελωνειακή ένωση, κάτι που απο 01/01/2021 είναι πλέον ΕΠΙΣΗΜΟ.

Τι σημαίνει αυτό;

ΑΠΟ ΕΔΩ ΚΑΙ ΣΤΟ ΕΞΗΣ, ΚΑΙ ΜΕΧΡΙ ΝΕΩΤΕΡΑΣ, το Ηνωμένο Βασίλειο θεωρείται “τρίτη χώρα” και αντιμετωπίζεται απο τα τελωνεία της χώρας μας όπως ακριβώς, ολες οι χώρες εκτός Ε.Ε. και τελωνειακής ένωσης.

Με λίγα λόγια, αν αγοράσετε κάτι απο Αγγλία, θα χρεωθείτε με τέλη/δασμούς/έξοδα εκτελωνισμού για όλα τα πακέτα με συνολικό κόστος CIF (*δείτε παρακάτω τι εστί CIF) άνω των 150€. Είναι πλέον σαν να τα αγοράζετε απο Κίνα.

Πιο αναλυτικά η επίσημη ανακοίνωση της ΑΑΔΕ αναφέρει τα εξής:

Ως εκ τούτου, από 1/1/2021 το ΗΒ αποχωρεί από την ενιαία αγορά και την τελωνειακή ένωση με τις ακόλουθες άμεσες συνέπειες :

  1. το ΗΒ γίνεται «τρίτη χώρα» για τα κράτη μέλη της ΕΕ των 27 (εφεξής ΕΕ27) 
  2. δεν υφίσταται πλέον η ελεύθερη κυκλοφορία των εμπορευμάτων μεταξύ του Ηνωμένου Βασιλείου και των κρατών μελών της ΕΕ27,
  3. απαιτούνται τελωνειακές διατυπώσεις για τη διακίνηση των εμπορευμάτων μεταξύ των δύο μερών,
  4. το ΗΒ δεν θα έχει πρόσβαση στα τελωνειακά συστήματα πληροφορικής της ΕΕ27, πλην της πρόσβασης στο NCTS ως χώρα της κοινής διαμετακόμισης.
  5. Κατά τη λήξη της μεταβατικής περιόδου το ΗΒ προσχωρεί αυτόνομα στη σύμβαση περί κοινού καθεστώτος διαμετακόμισης και ως εκ τούτου μπορεί να κάνει χρήση του καθεστώτος κοινής διαμετακόμισης και να εξακολουθήσει να έχει πρόσβαση στο Νέο Μηχανογραφημένο Σύστημα Διαμετακόμισης (NCTS) και σε άλλα σχετικά συστήματα ως συμβαλλόμενο μέρος της εν λόγω σύμβασης.

Κατά συνέπεια, από την παραπάνω αναφερόμενη ημερομηνία και μετά,η διακίνηση των εμπορευμάτων από τη χώρα μας και τα άλλα Κ-Μ
προς το Ηνωμένο Βασίλειο και το αντίθετο, θα αντιμετωπίζεταιδιαδικαστικά με τον ίδιο τρόπο με τον οποίο γίνεται η διακίνηση εμπορευμάτων από και προς τρίτες χώρες, γεγονός που συνεπάγεται την υποχρεωτική πλέον τήρηση τελωνειακών διαδικασιών και διατυπώσεων για εμπορεύματα με προορισμό ή προέλευση το ΗΒ.

Με λίγα λόγια, Sportsdirect, Amazon.co.uk, Ebay.co.uk, wiggle και τα υπόλοιπα καταστήματα του H.B. που προτιμούσατε, είναι πλέον ασύμφορα για αγορές άνω των 22€.

Μια μικρή λεπτομέρεια που είναι πολύ σημαντική είναι οτι σε αντίθεση με τις αγορές απο Κίνα, που οι τιμές που βλέπετε, είναι χωρίς φόρο, είναι ότι μέχρι τώρα οι τιμές στο Amazon.co.uk π.χ αναφέρονται ΜΕ τον ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ ΦΠΑ.

Τι σημαίνει αυτό; Ότι αν ένα προϊόν κοστίζει 200€ π.χ δε σημαίνει οτι για να το πάρετε θα πρέπει να χρεωθεί 200€ + τέλη εκτελωνισμού + 24% ΦΠΑ + Δασμούς, αφού μέρος του ΦΠΑ είναι ήδη στην τιμή.

Σε αυτή την περίπτωση (το Amazon το κάνει αυτόματα) απο την τιμή, αφαιρείτε το Αγγλικό ΦΠΑ με αποφορολόγηση, και μετά προστίθετε το Ελληνικό ΦΠΑ.

Για παράδειγμα, ένα προιόν 100€ απο Κίνα θα χρεωνόταν +24€ ΦΠΑ σύνολο 39€. Αρα συνολικά θα έχετε πληρώσει 124€

Το ίδιο πακέτο απο Αγγλία, θα στοίχιζει 100/1.20 (20% ο Αγγλικός ΦΠΑ) 83.3€ στα οποία θα προσθέσετε και το ΦΠΑ των 83.3€ που είναι 20€. Άρα εδώ συνολικά θα δώσετε 83.3€ αξία αντικειμένου, συν 20€ ΦΠΑ, συνολο 108.3€.

Γενικά η ίδια διαδικασία με το ΦΠΑ ακολουθείτε για όλες τις Ευρωπαϊκές χώρες, κάτι που απο 1η Ιουλίου 2021 είναι ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ, για αυτό και αν αγοράσετε κάτι απο Amazon.de θα παρατηρήσετε οτι στο Checkout είναι λίγο υψηλότερη η τιμή από ότι  στο καλάθι. Αυτό συμβαίνει γιατί στο τέλος αφαιρεί το ΦΠΑ της Γερμανίας, και προσθέτει αυτό της Ελλάδος.

Φυσικά σε όλες τις άλλες χώρες της E.E. η μόνη διαφορά είναι αυτή, και δεν χρεώνεστε Τέλη εκτελωνισμού και δασμούς.

Μεγάλη προσοχή λοιπόν στις αγορές σας από το Ηνωμένο Βασίλειο από εδώ και στο εξής.

Οι λύσεις μέχρι τώρα


Τα μεγάλα MarketPlaces όπως το Ebay και Aliexpress αντέδρασαν άμεσα στις αλλαγές, με αποτέλεσμα στο Checkout να χρεώνουν το ΦΠΑ, οπότε οι αγορές σας απο αυτά τα δύο σε αντικείμενα με κόστος μέχρι και 150€, είναι ασφαλέστατες απο λοιπές χρεώσεις, ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΧΡΕΩΣΗ ΦΠΑ ΣΤΟ CHECKOUT.

To Banggood, και αρκετά άλλα καταστήματα όπως το GShopper και το Geekbuying (απο τις Ευρωπαϊκές αποθήκες τους τα δύο τελευταία) χρησιμοποιούν DDP μεθόδους αποστολής, που σημαίνει οτι σε συνεργασία με μεταφορικές που επιλέγουν τα ίδια, στέλνουν τα πακέτα ΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΤΥΧΩΝ ΕΞΟΔΑ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΟΚΥΨΟΥΝ, ΝΑ ΒΑΡΥΝΟΥΝ ΤΟΝ ΑΠΟΣΤΟΛΕΑ.

Με λίγα λόγια, το πακέτο φεύγει από την Κίνα ή τις Ευρωπαϊκές τους αποθήκες, και η τιμή που έχετε πληρώσει εσείς είναι τελική, αφού ΦΠΑ/Τελη, και ότι άλλο προκύψει στην πορεία, είναι ευθύνη του αποστολέα.

To Banggood είναι το κατάστημα με την πιο σταθερή και σίγουρη μέθοδο Priority Line

 

Το μόνο κατάστημα που προσφέρει DDP μέθοδο αποστολής προς τη χώρα μας απο Κίνα ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΜΕΝΑ για την ώρα, είναι το

  • Banggood : Banggood Express (Comet Hellas) , EU Priority Line (είναι μέσω GLS) , European Railway Direct Mail(θέλει κανα δίμηνο, είναι ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ με το τρένο)

Aliexpress/Wish/Ebay/Geek

Στα Site με πολλούς πωλητές, όπως το Wish, το και φυσικά το Ebay , υπάρχουν πάρα πολλά προϊόντα εκτός Ε.Ε.

Στην περίπτωση του Ebay, κάθε αντικείμενο φαίνεται απο που έρχεται, οπότε δεν υπάρχει φόβος, στα άλλα 2 το 99% είναι εκτός Ε.Ε, οπότε πριν παραγγείλετε οτιδήποτε άνω των 150€ ρωτήστε πρώτα τον πωλητή για τη χώρα αποστολής.

Στα κάτω των 150€ και τα τρία αυτά ειναι ασφαλή, αφού χρεώνουν το ΦΠΑ.

To Shein.com που με ρωτάτε πολλοί, ήταν ασφαλέστατο πριν, αλλα με τα νέα δεδομένα δεν ξέρω τι θα γίνει. Δε φαίνεται να χρεώνει ΦΠΑ, θα πρέπει να περιμένουμε να δουμε.

ΦΠΑ σε αγορές απο το Aliexpress παρότι είναι απο Ευρώπη

Θα έχετε παρατηρήσει οτι στο Aliexpress, παρότι κάτι μπορεί να στέλνεται απο αποθήκη στην Ευρώπη, στο Checkout σας χρεώνει ΦΠΑ 24%.

Αυτό συμβαίνει γιατι ο πωλητής ΔΕΝ έχει Ευρωπαϊκό ΑΦΜ, οπότε ακόμα και αν στέλνει απο Γαλλία π.χ με την πώληση αυτή δε θα πληρώσει ΦΠΑ σε Ευρωπαϊκή χώρα.

Έτσι ακόμα και αν έχει αποθήκη στην Ευρώπη, αν δεν έχει ΑΦΜ Ευρωπαϊκής χώρας, πρέπει να χρεώσει το 24% ΦΠΑ (Για Ελλάδα) και να το αποδώσει, για αυτό βλέπετε τη χρέωση στο καλάθι.

Tariff Insurance

Αρκετά καταστήματα, μεταξύ των οποίων και το Banggood, έχουν Tariff Insurance, που σημαίνει ότι το πακέτο έρχεται με απλή αποστολή, πιθανότατα σταματάει στο τελωνείο, ΑΛΛΑ όταν η διαδικασία ολοκληρωθεί, σας επιστρέφουν μέρος των χρημάτων που έχετε δώσει για τον Εκτελωνισμό.

Εδώ θέλει πολυ προσοχή, αφου στην περίπτωση αυτή τα καταστήματα δεν καλύπτουν το συνολο των εξόδων σας στο τελωνείο. Στην περίπτωση του Banggood, οπως μπορείτε να διαβάσετε εδώ για παράδειγμα αναλαμβάνει να σας επιστρέψει το 60% της αξίας του αντικειμένου!

The following fees are not included in the tariff:

Processing costs (customs handling fees, courier processing fees, administrative fees, etc.)

Αν αγοράσετε κάτι πάρα πολύ ακριβό, που το σημαντικότερο κόστος είναι το ΦΠΑ, μπορεί να σας συμφέρει, σε άλλη περίπτωση, μάλλον θα βγείτε χαμένοι.

Στο Angroid.gr θα βρείτε εκτεταμένο οδηγό για αγορές για το Banggood, ο οποίος ανανεώνεται λίγο πιο συχνά από το παρόν άρθρο.

Οδηγός αγοράς απο το Banggood.

Φυσικά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και τις Ευρωπαϊκές αποθήκες που έχουν πλέον τα περισσότερα καταστήματα για να παραλάβετε τα δέματα σας γρήγορα, και με σχετικά μικρή οικονομική επιβάρυνση σε σχέση με τις αποθήκες της Κίνας.

Αν έχετε εντοπίσει καταστήματα με παρόμοιους τρόπους αποστολής, αφήστε ένα σχόλιο για να τα προσθέσω.

Προπληρωμή Τελών : Import Fees Deposit απο Amazon και Ebay Global Shipping Program


Στην περίπτωση καταστημάτων όπως το Amazon, με το Import Fee Deposit ή του Global Shipping Program του Ebay, θα δείτε οτι στο Checkout σας ζητάει ένα ποσό για τα έξοδα εκτελωνισμού του πακέτου.

Τόσο στο Amazon, όσο και στο eBay(αν ο πωλητής χρησιμοποιεί το Global Shipping Program) προεισπράτουν τα έξοδα εκτελωνισμού, και μετά χρησιμοποιούν εκτελωνιστές που έχουν σύμβαση μαζί τους για να ολοκληρώσουν τον εκτελωνισμό στη χώρα μας.

ΤΟ ΠΟΣΟ ΠΟΥ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΕΤΕ ΣΤΟ CHECKOUT ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΙΚΟ. Αν σας ζητήσουν import Fees δηλαδή 60€, θα τα πληρώσετε και μετά το πακέτο θα έρθει εκτελωνισμένο και έτοιμο στη διεύθυνση σας. Δε θα χρειαστεί να κάνετε τίποτα άλλο, ούτε να πληρώσετε κάτι έξτρα.

Pro Tip για Amazon.com: Αν θέλετε να αγοράσετε κάτι από Amazon.com, από όπου το τελωνείο είναι αναπόφευκτο, βάλτε στο καλάθι ένα δεύτερο αντικείμενο πολύ φτηνό, όπως ένα USB Stick, που κατεβάζει την τιμή του εκτελωνισμού ΑΡΚΕΤΑ!

Εδώ βλέπετε τα έξοδα εκτελωνισμού του Laptop σκέτου

Και εδώ αν του προσθέσετε στο καλάθι ένα παπαράκι των 70 λεπτών!

Ολοκληρώνοντας, και συχνές ερωτήσεις:


Αν το κόστος του αντικειμένου σας είναι μικρό για να δικαιολογήσει τον παραπάνω τρόπο αποστολής, τότε η μοναδική εναλλακτική που σας μένει είναι να το βρείτε σε μια απο τις Ευρωπαϊκές αποθήκες των καταστημάτων, οι οποίες δυστυχώς παραμένουν με ελάχιστο στοκ, που περιλαμβάνει κυρίως κινητά τηλέφωνα.

Επίσης μια καλή λύση είναι να μαζεύετε πολλά φτηνοπραγματα μαζί, και να τα βάζετε ολα μαζί σε ένα πακέτο, χρησιμοποιώντας την EU Express, για όσο τουλάχιστον είναι διαθέσιμος και αυτός ο τρόπος παραλαβής.

Για να προλάβω ορισμένες απορίες σας για το τέλος.

  • Ε: Δηλαδή αυτό το αντικείμενο των 10€ που θέλω παθιασμένα, θα περάσει τελωνείο;
  • Α: Ολα τα πακέτα που έρχονται απο τρίτες χώρες(εκτός Ευρωπαϊκής ένωσης) περνάνε τελωνείο. ΜΟΝΟ οσα έχουν αξία άνω των 150€ χρεώνονται με τέλη και δασμούς. Τα υπόλοιπα θα πρέπει να έχουν χρεωθεί το Ελληνικό ΦΠΑ κατα την αγορά τους, ή θα χρεωθούν το ΦΠΑ κατά την είσοδο τους στη χώρα.
  • Ε:Έχω αγοράσει κάτι που κοστίζει 30€ απο Κίνα. Θα περάσει τελωνείο;
  • Α: Όχι, αλλα αν δεν έχεις πληρώσει το ΦΠΑ στο Checkout, θα στο ζητήσει η μεταφορική εδώ, μαζί με την αμοιβή της.
  • Ε: Εχω σκεφτεί ένα κόλπο να πλαστογραφήσω την απόδειξη του Paypal για να μην πληρώσω τελωνείο λες να πιάσει;
  • Α: Έχω σκεφτεί ένα κόλπο να κάνω εμπόριο όπλων. Εσυ λες να πιάσει;
  • Ε: Είπα στον πωλητή να γράφει  οτι είναι δώρο (Gift) για να γλιτώσω το τελωνείο
  • Α: Αυτό το κόλπο είναι τόσο παλιό που το έκανε ο Πίνκι και ο μπρέιν. ΔΕΝ υπάρχει ο όρος “Δώρο” στο τελωνειακό σύστημα. Και ένα τάπερ με κεφτεδάκια αν στείλετε απο Αγγλία – Ελλάδα, αν ο τελωνειακός υπάλληλος θεωρήσει ότι κοστίζουν πάνω απο 45€(το όριο για μη εμπορικές συναλλαγές) θα σας ζητήσει απόδειξη, και θα τα εκτελωνίσει. Ναι, τα κεφτεδάκια.
  • Ε: Το Wish/Aliexpress/Geek/Ebay είναι ασφαλή;
  • Α: Όχι. Από εκεί αγοράζετε ΜΟΝΟ αντικείμενα κάτω των 150€ , η ΜΟΝΟ από πωλητές που στέλνουν απο Ε.Ε. Ebay και Aliexpress έχουν αρχίσει ήδη να χρεώνουν το ΦΠΑ στο Checkout, οπότε τα δίνετε εκει, και μετά έρχονται ελεύθερα τα πακέτα.
  • Ε:Αγόρασα κάτι απο Ebay, και έρχεται από Γερμανία/Ιταλία/αλληευρωπαικήχώρα . Θα πληρώσω τελωνείο;
  • Α: Αν ο πωλητής ΔΕΝ έχει χρεώσει το Ελληνικό ΦΠΑ κατα το Checkout θα χρειαστεί να πληρώσετε τη διαφορά του ΦΠΑ με την χώρα προορισμού. Τα Ebay/Aliexpress, χρεώνουν κανονικά το Τελικό ΦΠΑ και απο τους Ευρωπαικούς προορισμούς, οπότε το ποσό που πληρώνετε στο Checkout είναι το τελικό.
  • Ε: Γιατι το Aliexpress μου χρέωσε ΦΠΑ ενώ ψωνίζω απο πωλητή που στέλνει απο Ευρώπη;
  • Α: Για να μπορεί να στείλει “ενδοκοινοτικά” πακέτο ο πωλητής, θα πρέπει να έχει ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΑΦΜ. Αν δεν έχει, από οπου και αν στέλνει τα προϊόντα, θα πρέπει να πληρώσει το ΦΠΑ μέσω IOSS για να έρθει το πακέτο ελεύθερο.
  • E: Αγόρασα κάτι από Αγγλία. Την πάτησα; Η Αγγλία δεν είναι στην Ευρώπη
  • Α: Ναι. Πλέον την πάτησες.
  • E: Το πακέτο μου έχει φτάσει στην Ελλάδα και ειναι σε αναμονή για “παρουσία σε Τελωνείο “. Θα πληρώσω τέλη;
  • Α: ΑΝ το αντικείμενο έχει αξία πάνω απο 150€  τότε ναι θα πληρώσετε. Σε άλλη περίπτωση απλά θα περάσει τον έλεγχο για να δουν αν έχει χρεωθεί το ΦΠΑ απο τον πωλητή. ΑΝ όχι θα σας το χρεώσει η μεταφορική.
  • Ε:Μου υπόσχεσαι οτι αν επιλέξω τριγωνική “DDP” αποστολή δε θα χρεωθώ τελωνείο;
  • Α:Μόνο αν μου υποσχεθείς οτι η ΑΕΚάρα θα πάρει Champions League. Μέχρι τώρα πάντως δεν σταματάνε.
  • Ε:Ήρθε ένα πακέτο μου μου κόστιζε 35€ και μου το έχουν χρεώσει αλλα τόσα και δεν το θέλω. Να κάνω ticket στο Paypal να πάρω τα λεφτάκια μου πίσω;
  • Α:Εμμ όχι, και μην κάνετε τέτοια, γιατι θα μας κόψουν και οι Κινέζοι. Το οτι το πακέτο έχει βρεθεί τελωνείο δεν είναι ευθύνη του πωλητή. Το Paypal δεν πρόκειται να σας δικαιώσει ούτως ή άλλως. Το μόνο που μπορείτε να κάνετε είναι να επικοινωνήσετε με τον πωλητή, και να βρείτε μια μέση λύση, την οποία ΑΝ ΘΕΛΕΙ θα σας δώσει. Μην τσαμπουκαλευτείτε κιολας.
  • Ε:To αντικείμενο το αγόρασα 30€ και μου το έχουν κοστολογήσει 180. Τι να κάνω;
  • Α:Αίτηση στα ΕΛΤΑ για επανεκτίμηση των δασμών με την πραγματική αξία. Θα ζητηθεί αποδεικτικό πληρωμής.
  • Ε:Πλήρωσα Global Shipping απο Ebay / Import Fees deposit στο Amazon. Θα πληρώσω κάτι έξτρα στο τελωνείο; Μου φαίνονται λίγα.
  • Α: Όχι, αυτό το ποσό που δώσατε στο Global Shipping/Import Fees είναι ΤΕΛΙΚΟ, και αφορά την παράδοση του αντικειμένου μέχρι την πόρτα σας. Δε θα σας ζητήσουν ούτε δίφραγκο έξτρα.
  • Ε: Μπορείς να με βοηθήσεις να εκτελωνίσω ένα ……
  • Α: ΟΧΙ. ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ. Είμαι Γεωπόνος, δεν έχω καμία σχέση με τα τελωνεία, δεν έχω γνωριμίες, δεν είμαι στα κόλπα, δεν φέρνω λαθραία πλοία απο την Κίνα. Λυπάμαι. Αν είναι για προσωπική χρήση, θα βρείτε απαντήσεις παραπάνω, αν είναι για επαγγελματική, θα χρειαστείτε εκτελωνιστή.

Ό,τι ερωτήσεις, ή προσθήκες επι του θέματος είναι παραπάνω απο καλοδεχούμενες, είτε στα σχόλια απο κάτω, είτε στο contact@angroid.gr

Tags:

Aggelos Pap
Aggelos Pap

Αν έχετε κάποιο πρόβλημα με τη συσκευή σας, ή κάποια ερώτηση για το Android μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μου

1.983 Comments
Show all Most Helpful Highest Rating Lowest Rating Add your review
  1. Μόνο και μόνο για ενημέρωση να πω ότι ενώ το δέμα ήταν στο ράφι του τελικού καταστήματος πάνω από μια εβδομάδα αυτοί δήλωναν ευθαρσώς στο σύστημα ιχνηλάτησης ότι έγιναν επανειλημμένες προσπάθειες παράδοσης και απουσίαζε ο παραλήπτης, στις 10 μέρες θα το επέστρεφαν στον αποστολέα, σφαλιάρες που χρειάζονται… πήγα και το πήρα μόνος μου τελικά.
    Καλή ανάσταση

  2. Reply
    Ελευθερία 01/05/2021 at 12:28

    Χρόνια πολλά! Έκανα μια αγορά από μια σελίδα και ενώ έλεγαν ότι θα έκαναν αποστολή σε 2-3 μέρες είχαν περάσει 5 και τίποτα. Δεν απαντούσαν στα emails και στο messenger απάντησαν γενικά ότι έχει αποσταλεί χωρίς να δίνουν αριθμό αποστολής παρόλο που το ζητούσα. Έτσι πήγα στο paypal και έκανα αρχικά αναφορά επισυνάπτοντας όλες τις συνομιλίες μου μαζί τους και σε πρώτη φάση θα γινόταν μια επικοινωνία μέσω PayPal. Αφού πέρασαν 5 μέρες και είδα σχόλια και άλλων καταναλωτών που όπως εγώ δεν είχα λάβει κάποια ενημέρωση για την παραγγελία τους και 1 μήνα μετά δεν είχαν παραλάβει αποφάσισα να κλιμακωσω στο paypal για να πάρω τα χρήματα μου πίσω. Το έκανα μεσημέρι και βράδυ ο πωλητής μου έστειλε στο messenger έναν αριθμό αποστολής. Είδα λοιπόν ότι έρχεται από Κίνα, κάτι που δε γνώριζα αρχικά και ξεπερνάει τα 22€. Τι γίνεται τώρα; Έχει αναμενόμενη ημερομηνία παράδοσης 18/5 και στο PayPal ο πωλητής έχει δικαίωμα να απαντήσει μέχρι τις 10/5 και η αναμενόμενη ημερομηνία απόφασης είναι 15/5. Φοβάμαι τα εξής: είτε ότι ο αριθμός αποστολής είναι fake, είτε ότι το προϊόν δε θα είναι καλό άλλο αυτό θα μπορώ να το διαπιστώσω αφού παραλάβω και λογικά πληρώσω τελωνείο. Τι γίνεται όμως με το PayPal που προχώρησα σε κλιμάκωση και απαίτηση επιστροφής χρημάτων γιατί δε μου έχει αποσταλεί; Ακόμα και αν έρθει δε θέλω να παραλάβω και να πληρώσω τελωνείο για κάτι που μπορεί να είναι υποδιεστερο αυτού που πλήρωσα και να μην πάρω τα χρήματα μου πίσω η να πρέπει να το επιστρέψω στον πωλητή για να τα πάρω αλλά να πληρώσω τελωνείο και έξοδα αποστολής (η τα παίρνω και αυτά πίσω αν το προϊόν είναι μάπα)?

  3. Καλησπέρα Άγγελε και ευχαριστώ πολύ
    Δεν έχω καταλάβει τίποτα για το πως εντοπίζεις ένα δέμα.
    Το μόνο στοιχείο που έχω σαν παραλήπτης είναι το tracking number αλλά με αυτό η Γενική ταχυδρομική και κάθε άλλη εταιρεία μου λέει ότι “Ο αριθμός αποστολής που ζητήσατε δεν βρέθηκε στην αναζήτηση. Παρακαλώ ελέγξτε ξανά τα στοιχεία που πληκτρολογήσατε”
    Ο αριθμός αποστολής που χρησιμοποίησες έτυχε να εμφανιστεί σε κάποια μηχανή αναζήτησης “4tracking.net” και μόνο αυτόν αναγνωρίζει η αναζήτηση στην Γενική ταχυδρομική.
    Σε άλλο δέμα που περιμένω UH054871748BE δεν φαίνεται αντίστοιχος αριθμός αποστολής, αυτό το δέμα πως το εντοπίζω;

    • Οταν το δέμα σου έφτασε Ελλάδα, και το πήρε η Γενική άλλαξε κωδικό ιχνηλάτισης. Αν δεις στο Tracking που εστειλες πιο κάτω, λέει Last mile=> Destination country post, number 4319805350 . Αυτό σημαίνει οτι ο δεσμευμένος κωδικός της Γενικής για το δέμα σου είναι το 4319805350 .

      Τώρα το πως θα καταλάβεις αν είναι με γενική η όχι, είναι θέμα εμπειρίας. Αν δεν μπορείς να το ξεχωρίσεις, μπαίνεις Γενική/Comet Courier/ACS/ΕΛΤΑ/Speedex και δοκιμάζεις τον κωδικό του Last Mile, μέχρι να το πετύχεις 🙂

  4. καλησπέρα, δέμα που περιμένω από Κίνα, αγορά με paypal απο ebay φαίνεται να έχει γίνει 3 φορές προσπάθεια παράδοσης αλλά δεν βρέθηκε ο παραλήπτης. Η διεύθυνση είναι σίγουρα σωστή αφού έχω παραλάβει 10δες φορές με αυτόν τον τρόπο και υπάρχει πάντα κάποιος 24/24ωρο εκεί να παραλάβει. Σε αναζήτηση βλέπω τα παρακάτω αλλά δεν ξέρω με ποιον μπορώ να επικοινωνήσω για να μην επιστραφεί το δέμα Κίνα.
    Δεν ξέρω ποια εταιρεία το έχει αναλάβει.Τι μπορώ να κάνω?

    Αριθμός εντοπισμού : UF849435163YP
    Κατάσταση πακέτου: Σε διαμετακόμιση 21 μέρες
    Από προς : CHN -> GRC
    Αποτελέσματα παρακολούθησης:
    2021-04-30 07:57, Inability to deliver – Absent recipient
    2021-04-29 16:16, Inability to deliver – Absent recipient
    2021-04-28 17:04, Inability to deliver – Absent recipient
    2021-04-28 10:06, ΓΛΥΦΑΔΑ Assigned to courier
    2021-04-27 15:44, ΓΛΥΦΑΔΑ Inability to deliver – Shipment routing
    2021-04-27 09:11, ΓΛΥΦΑΔΑ Assigned to courier
    2021-04-23 11:17, ΓΛΥΦΑΔΑ In transit – Inbound
    2021-04-22 13:15, ΑΓ.Ι.ΡΕΝΤΗΣ Destination Country – Arrival
    2021-04-22 13:15, Distribution center – Outbound
    2021-04-16 20:07, Parcel received and processed
    2021-04-15 13:18, International shipment release – Import
    2021-04-14 18:05, Port of destination – Arrival
    2021-04-14 09:56, Port of departure – Departure
    2021-04-12 06:58, Yanwen facility – Outbound
    2021-04-10 05:06, Last mile=> Destination country post, number 4319805350
    2021-04-08 22:03, Processing information input
    2021-04-08 13:41, Yanwen Pickup scan

  5. Reply
    Παναγιωτίδου Μάνια 26/04/2021 at 19:26

    μου έστειλε δέμα αξίας 150ευρώ η αδερφή μου από Μ.Βρετανία.Από 2/2 είναι στο Βενιζέλος.Στις 15/2 ήταν σε κατάσταση “στείλτε απόδειξη”.Μετά κόπων και βασάνων επικοινώνησα, τους έστειλα τα παραστατικά που μου έστειλε η αδερφή μου(ήταν δώρο από κείνη) μου επιβεβαίωσαν οτι τα έλαβαν και μου είπαν οτι θα πληρώσω 57ευρώ.Είπα οκ.Και από τότε περιμένω.Σε κάποια επικοινωνία μας(μέσα Μάρτη) μου είπαν να κάνω υπομονή.Μέχρι τώρα τίποτα.Υποψιάζομαι οτι κάποιο χέρι έχει βάλει χέρι στο δέμα μου.Έχουν περάσει σχεδόν 3 μήνες.Εσείς τι πιστεύετε και τι νομίζετε οτι μπορώ να κάνω;

    • Γειά σου Μάνια. Το να βάλανε χέρι το θεωρώ σχεδόν απίθανο σε δέμα που έχει Tracking, και μπορεί να αποδειχθεί που και πότε εξαφανίστηκε.

      Έχεις Tracking; Που το δείχνει ο κωδικός ιχνηλάτισης; Έχει φύγει απο Αεροδρόμιο. Γενικά υπάρχουν ΤΡΟΜΕΡΕΣ καθυστερήσεις ΠΑΛΙ, στα ΕΛΤΑ οπότε απο τη μία δεν είναι τόσο περίεργο, αλλα και 3 μήνες τελωνείο είναι υπερβολή.

      Ξαναδοκίμασε να πάρεις στο ΓΕΤΑ αν το δείχνει ακομα τελωνείο το δέμα σου, μήπως βρείς κάποιον που να έχει τη διάθεση να σε βοηθήσει. Δυστυχώς είναι λίγο μπλέξιμο η δουλειά.

      Καλή τύχη, και πες μου αν βγάλεις άκρη τελικά.

  6. Reply
    Γιώργος 23/04/2021 at 19:24

    Πριν το νέο έτος οι αποστολές έκαναν να παραδοθούν από 1 μέχρι 2.5 μήνες αποκλειστικά με ΕΛΤΑ. Πλέον από τέλη Ιανουαρίου 4-5 παραγγελίες που έχω κάνει, μου ήρθαν όλες με Elta courier και σε διάστημα 20-25 μέρες.

    Επίσης οι τιμές το πρώτο διάστημα είχαν ανέβει πολύ αλλά πλέον έχουν επανέλθει αν όχι στα ίδια επίπεδα, ελάχιστα υψηλότερα. Οπότε έστω για το BD καλό μας έκανε το Brexit 😛 Βέβαια δεν ξέρω πως θα επηρεάσει μακροπρόθεσμα αφού το κέρδος έχει σίγουρα μειωθεί.

  7. Reply
    Γιώργος 23/04/2021 at 17:54

    Ογκώδες δέματα βιβλίων από Bookdepository (δωρεάν μεταφορικά, προπληρωμένοι φόροι). Πολύ πάνω από 22 ευρώ ήρθαν κανονικά χωρίς χρεώση και με Elta courier κιόλας. Δεν ξέρω αν έχει σημασία αλλά το θεωρώ σημαντικό γιατί πρόκειται για θυγατρική της Amazon.co.uk

    • Ευχαριστώ για την ενημέρωση Γιώργο. Αν θυμάμαι καλα το Bookdepository αναφέρει και στους όρους του οτι οι τιμές είναι τελικές, προφανώ το οτι στην ουσία είναι Amazon βοηθάει πολύ αφού το amazon έχει ηδη δικους του εκτελωνιστές, ενώ έχουν και χαμηλό ΦΠΑ τα βιβλία οπότε μπορουν να βάζουν μέρος του απλά στην τιμή.

      Είχες ψωνίσει πιο παλιά; Άλλαξε ο χρόνος παράδοσης στην μετα-Brexit αποστολή ή ήρθαν γρήγορα πάλι;

  8. Ευχαριστώ πάρα πολύ για την άμεση απάντηση!! Άρα να ρωτήσω με ένα email να δω με ποια εταιρεία το στέλνουν κ ανάλογα να δω κ πόσο θα παει!! Σ ευχαριστώ πάρα πολύ!! ^_^

  9. Καλησπέρα!! Ευχαριστούμε για τις πληροφορίες!!! Έχω κ εγώ μια ερώτηση λίγο μπερδεμένη θα έλεγα… Θέλω να αγοράσω μια μπλούζα (από verocloth) από Αμερική κ μ λέει κόστος με standard shipping 31.70 δολάρια (23.70 δολάρια η μπλούζα κ 8 δολάρια τα μεταφορικά). Φαντάζομαι θα περάσει από τελωνείο… Το θέμα μ όμως είναι η χρέωση πως θα γίνει? Το καλοκαίρι πήρα ένα βιβλίο από Amazon και η χρέωση έγινε απο DHL ας πούμε… Το ΕΛΤΑ βλέπω έχει άλλες… Τελικά έχω πως μπορώ να υπολογίσω τη χρέωση μου για να δω αν με συμφέρει ή όχι?

    • Καλησπέρα Ράνια. Θεωρητικά ναι, θα περάσει απο τελωνείο. Η χρέωση είναι ανάλογα με το ποια μεταφορική το φέρνει. Αν το Standard Shipping που λέει, είναι EMS και το εκτελωνίσουν τα ΕΛΤΑ, θα είναι 15€ συν το ΦΠΑ των 26€, δηλαδή κανα 20αρικο.

      Αν το στέλνει με DHL/UPS/FEDEX κτλ, το αναλαμβάνουν αυτές, οπότε έχει άλλα έξοδα εδώ, πρέπει να ρωτήσεις στην αντίστοιχη εταιρία για το τι θα χρεώσουν, έχουν ξεχωριστό τιμοκαταλογο η κάθε μία.

  10. Αγγελε ,καλησπέρα

    για αγορά laptop απο geekbuying με EU priority line είναι εντάξει περνά χωρίς χρέωση απο τελωνείο.

    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

  11. Ευχαριστώ Άγγελε για την απάντηση…

    Στο sportsdirect το αναγράφει στο site, ωστόσο μια επιβεβαίωση από πρώτο χέρι την χρειαζόμουν!

    Η amazon αναφέρει ότι προσπαθούν να εξυπηρετούν από την κοντινότερη αποθήκη, ωστόσο δεν μπορούν να εγγυηθούν από που θα αποσταλεί. Έχω βέβαια και εγώ την αίσθηση ότι θα το λαμβάνουν πλέον υπόψη, αργά ή γρήγορα θα βρουν τρόπο να το παρακάμψουν. Για τους τρίτους πωλητές το γνωρίζω, ούτως ή άλλως συνήθως τους αποφεύγω…

    Εύστοχο το σχόλιο για τους εργαζομένους (δυστυχώς)!

    Φιλικά,
    Γιώργος.

  12. Καλησπέρα… Εξαιρετικά κατατοπιστικό το άρθρο, θερμά συγχαρητήρια!

    Ήθελα να ρωτήσω τα εξής:

    α) Έχει παραγγείλει κάποιος πρόσφατα από το sportdirect; Αναφέρει στους όρους του site ότι για πελάτες εντός ΕΕ οι αναγραφόμενες τιμές είναι οι τελικές συμπεριλαμβανομένων όλων των φόρων (διαχωρίζει τους εκτός ΕΕ όπου αναφέρει ρητά ότι ενδεχομένως να υπάρχουν πρόσθετες χρεώσεις), επειδή ωστόσο δεν τους θεωρώ απόλυτα αξιόπιστους, χρήσιμο θα ήταν να μας ενημερώσει όποιος γνωρίζει από πρώτο χέρι.

    β) Διορθώστε με σε περίπτωση λάθους: εάν παραγγείλω από το γερμανικό amazon, τίποτα δεν μου εξασφαλίζει ότι το πακέτο θα έρθει από την αντίστοιχη αποθήκη. Υπόψη ότι τα προϊόντα που με ενδιαφέρουν είναι βρετανικής προέλευσης, όποτε λογικά θα είναι διαθέσιμα στην εκεί αποθήκη (στο παρελθόν μου έχει συμβεί το ανάποδο, σε παραγγελία από το co.uk το πακέτο είχε αυτοκόλλητο Γερμανίας). Τους απέστειλα mail, η απάντησή τους όμως (παραδόξως σε πολύ μέτρια αγγλικά!) ήταν μάλλον αμφίσημη, ναι μεν, αλλά…

    Ευχαριστώ.

    • Α) έχει παραγγείλει και δικος μου άνθρωπος αρκετές φορές τελευταία. Εϊναι ασφαλές, τουλάχιστον απο οσα έχω δει και έχω διαβάσει. Φυσικά δεν υπάρχει εγγύηση σε αυτά τα πράγματα.

      Αν το αντικείμενο είναι απο ΤΡΙΤΟ πωλητή του Amazon, τότε πρέπει να προσέξεις και απο που στέλνεις. Αν ειναι το ίδιο το Amazon, τότε ότι και να γίνει, και από το Νησί του Πάσχα να το στείλει, θα το κανονίσουν αυτοί. Τους εργαζόμενους τους μαστιγώνουν, αλλα τους πελάτες τους προσέχουν.

  13. Ο πωλητής είναι ανεξάρτητος αλλά η αποστολή είναι fulfilled by Amazon και τα προϊόντα είναι σε stock.
    Οπότε πιστεύω το Amazon καθυστερεί να μαζέψει και άλλα προϊόντα και να τα στείλει μαζικά.
    Χτες που τους έστειλα ένα μνμ μου λένε η παραγγελία προετοιμάζεται και σύντομα θα σταλεί.

    • Ααα αν ειναι απο Amazon ναι, υπάρχουν καθυστερήσεις και μάλιστα αρκετές.. Κλασσικά, υπομονή..

  14. Reply
    Ζέτα Λογιώτη 14/04/2021 at 20:09

    Ξέρετε αν για αγορές από το Shein Κίνας περνάει το δέμα τελωνείο;

  15. Reply
    ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΚΑΖΕΠΗΣ 13/04/2021 at 22:50

    ακούστε και την δική μου ιστορία και παρακαλώ θέλω την βοήθεια σας.
    παρήγγειλα ένα κινητό αξίας 350€ στις 05/12/20.
    από AliExpress μέσω Πολωνίας για να έρθει γρήγορα αλλά καθυστερούσε λόγω των πολλών παραγγελιών. τελικά στις 24/12/20 μου ήρθε ενημέρωση ότι παραδόθηκε επιτυχές από την speedex ενώ δεν το είχα παραλάβει.
    μετά από πολλά τηλεφωνήματα και αφού δεν το σήκωναν, πήγα και τους βρήκα και μου λένε ότι παραδόθηκε στην Κοζάνη και σε άλλο όνομα ενώ εγώ είμαι στη Σέρρες. όταν ζήτησα εξηγήσεις μου είπαν ότι κάποιο λάθος θα έγινε και θα το ερευνήσουν.
    στέλνω μετά εγώ αίτημα επιστροφής χρημάτων στο AliExpress και μου λένε ότι χρειάζονται αποδείξεις με official paper γιατί στο σύστημα φαίνεται ότι παραδόθηκε επιτυχές και ότι θα πληρωθεί ο πωλητής κανονικά.
    μετά από 3 βδομάδες η speedex ενημερώνει ότι το δέμα χάθηκε και ότι πρέπει να μιλήσω με την DHL Ελλάδος.
    αφού μιλάμε με την DHL ξεκινά πάλι έρευνες και στις 05/02/21
    μου στέλνει επίσημο έγγραφο (official paper) ότι το δέμα χάθηκε και πρέπει να μιλήσω με τον πωλητή για να με αποζημιώσει και ότι αυτός θα αποζημιωθεί από το Deutsche post.
    αφού μιλάω με τον πωλητή και τού δείχνω το επίσημο έγγραφο μου λέει ότι δεν το δέχεται γιατί φαίνεται ότι παραδόθηκε επιτυχές στο σύστημα της DHL και αν θέλω να μιλήσω στην αστυνομία ενώ η DHL μου λέει ότι δεν μπορεί να αλλάξει το πώς φαίνεται στο σύστημα και να συνεχίσω να πιέζω τον πωλητή.
    πείτε μου σάς παρακαλώ πως πρέπει να αντιδράσω γιατί πέρασαν 4 μήνες και δεν έβγαλα άκρη.

    • Α) Πωωω θα τους ειχα βάλει φωτιά

      Β) Γιατι μπήκε στη μέση ο πωλητής; Δεν έχει ανοίξει Displute εσύ στο Aliexpress; Είχε γίνει extend το protection του Alipay όλο αυτόν τον καιρό;

      Αν έχεις ανοιχτό Dispute άσε τον πωλητή. Εσυ στείλε τα χαρτιά της DHL στο Aliexpress μέσω του Dispute και αστους να αποφασίσουν αυτοί.

      Αν δεν είχε πάρει extension η προστασία, τότε μόνο με τον πωλητή μπορείς να βγάλεις άκρη, αλλα δεν το βλέπω να συμβαίνει. Δοκίμασε να μιλήσεις στην τράπεζα μηπως μπορείς να κάνεις αμφισβήτηση συναλλαγής αφού δεν έχεις παραλάβει το δέμα, και έχεις επίσημο χαρτί.

      Απο την αστυνομία τι ακριβώς θέλει ο Κινέζος; Να βάλουν χειροπέδες στον Courier;

1 7 8 9 10 11 49

Leave a reply

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Angroid.gr
Logo