Τελευταίο Update 12/1/2019
Σε αυτό το Update, αφαίρεσα αρκετά κομμάτια που πλέον ειχαν πάψει να ισχύουν, διόρθωσα μερικούς τομείς, που τα πράγματα έχουν αλλάξει, και γενικά το μάζεψα όσο γινόταν.
Τον τελευταίο μήνα έχω λάβει αρκετά E-mails φίλων του Site που προσπαθούν να αποκτήσουν κινητά, Tablet ή Smartwatches Κινέζων κατασκευαστών. αλλα δεν ξέρουν απο που να ξεκινήσουν και που να τελειώσουν.
Έτσι λοιπόν βάζω τη στολή του Batman και φτιάχνω καφέ, για να σας προσφέρω έναν όσο το δυνατό πιο λεπτομερή οδηγό αγοράς απο τα γνωστά κινέζικα υπερκαταστήματα, που πουλούν απο αναπτήρες μέχρι 3D Printers.
Πριν ξεκινήσω, ας απαντήσω σε μερικές βασικές ερωτήσεις που σίγουρα θα έχετε.
Ε: Αξίζει να αγοράσω Κινητό/Tablet/Ρούχα/αεροπλανοφόρο απο την Κίνα;
Α: Αν η διαφορά στην τιμή το δικαιολογεί φυσικά. Στην περίπτωση των κινητών, οτιδήποτε πάνω απο 300€ ίσως να μην αξίζει απο πλευρά εγγύησης.
Ε:Είναι εύκολη η αγορά απο Κίνα;
Α:Ναι είναι.
Ε:Είναι επικίνδυνο να χάσω τα λεφτά μου;
Α:Όχι, εκτός αν σας πιάσουν κορόιδο. Αγοράζετε απο γνωστά, δοκιμασμένα καταστήματα μόνο με Paypal.
Ε:Οι Κινέζοι θέλουν να μου φάνε τα λεφτά :
Α:Όχι, ούτε να σας χαρίσουν όμως πρόκειται
Ε:Θα έρθει το Κινητό σε 10 μέρες;
Α:ΟΧΙ. Οι tax Free μέθοδοι αποστολής , θα κάνουν 15-20 ίσως και 25 ημέρες, σπανίως να φτάσει τις 15. Αυτά χωρίς να υπολογίσουμε γιορτές και αργίες
Ε:Ωραία, άρα να βάλω ταχυμεταφορική, και ας δώσω 20€ παραπάνω.
Α:ΟΧΙ οποιαδήποτε άλλη επιλογή,θα περάσει τελωνείο, κάτι που σημαίνει οτι το κοπανίδι που θα φάτε δεν θα έχει προηγούμενο. Αν σας ενδιαφέρει μια συσκευή, πέραν του κόστους, ρίξτε μια ματιά στις Ευρωπαικές αποθήκες των καταστημάτων, που μπορούν να το στείλουν πολύ πιο γρήγορα, χωρίς φόβο τελωνείου.
Ε: Αν το στείλω με μεταφορική και το δηλώσω δώρο και αξίας 10€ δε θα περάσει χωρίς δασμούς;
Α: Όχι, οι τελωνειακοί υπάλληλοι έχουν το δικαίωμα να ανοίξουν το δέμα, και να σας ζητήσουν αποδεικτικό αγοράς για τον υπολογισμό των δασμών.
Στο παρακάτω άρθρο θα βρείτε ολες τις αλλαγές που συνέβησαν τον Ιούλιο του 2017 στα τελωνεία, και τι μπορείτε να κάνετε για αυτές.
https://www.angroid.gr/android-tutorials/apostoles-apo-kina-ke-telonio-nea-provlimata-nees-lysis
Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε, είναι, φυσικά, να βρείτε το στόχο σας. Η γενικότερη κατηγορία “αγορά απο Κίνα” έχει εκατοντάδες χιλιάδες στόχους, για αυτό εγώ θα επικεντρωθώ σε προϊόντα τεχνολογίας, που αφορούν άμεσα και την θεματολογία του Angroid.gr.
Ψάχνοντας λίγο στο Google, θα βρεθείτε αντιμέτωποι με εκατοντάδες προτάσεις και άλλες τόσες απόψεις σχετικά με την κάθε πρόταση, ενός κινητού για παράδειγμα. Αυτό που πρέπει να κατανοήσετε, είναι οτι πρέπει να θέσετε ορισμένες σταθερές στην αναζήτηση σας, αν θέλετε αυτή να καταλήξει κάπου.
Στο παράδειγμα του κινητού, το κόστος, η μπαταρία, το μέγεθος της οθόνης και οι επιδόσεις του SoC είναι τέσσερις πολύ καλές κατηγορίες με βάση το οποίο μπορείτε να φιλτράρετε τις διαθέσιμες συσκευές.
Αν δεν θέλετε να ψάξετε ψύλλους στ’αχυρα, μπορείτε να ακολουθήσετε την δεύτερη διαδρομή, που περιλαμβάνει ειδικευμένα Blogs, Forums και Youtube Channels.
To Angroid.gr, το Doctorandroid.gr, και το Techblog.gr είναι 3 πολύ χρήσιμα blogs για την ενημέρωση σας, ενώ φυσικά πολλές πληροφορίες θα βρείτε στα μεγάλα τεχνολογικά Forums, όπως το Myphone.gr, το Insomnia.gr, το thelab.gr και το adslgr.com.
Φυσικά το Youtube είναι μια πολύ καλή πηγή, αφού πέρα απο το μπλα μπλά μπορείτε να δείτε σε Live λειτουργία την κάθε συσκευή. Χρησιμοποιώντας το πρόθεμα greek μετά το όνομα του κινητού, πιθανότατα θα βρείτε και κάποιες παρουσιάσεις στα Ελληνικά, απο τα γνωστά κανάλια, ή και απο πιο άγνωστα όπως του Γιώργου Καφετζόπουλου και του personal favorite, και άκρως απολαυστικού ανμποξινγκ Σπέσιαλιστ. Τελευταία κάνεi Unboxings κινητών και η κουτσή Μαρία όμως, οπότε σίγουρα κάτι θα βρείτε.
Αυτό που δε χρειάζεται εγώ να σας πώ, είναι να μην μασάτε όλα όσα διαβάζεται, στα παραπάνω, αφού σε πολλές περιπτώσεις τα άρθρα αποτελούν πληρωμένη διαφήμιση, ή δελτία τύπου.
Τουλάχιστον στο Angroid.gr ακόμα και στα πληρωμένα άρθρα, τα εξώφθαλμα προβλήματα τα αναφέρω, καλό ομως θα είναι να χρησιμοποιείται και την κοινή λογική σε πολλές περιπτώσεις. Οταν βλέπετε κινητό Android με μπαταρία 2000mAh και οθόνη 5.5″ FULL HD δε χρειάζεται να σας πώ εγώ οτι δε θα βγάζει τρίωρο.
Εδώ γίνεται η σφαγή.
Στο κομμάτι των Android Smartphones αυτή τη στιγμή υπάρχουν πάρα πολλά καταστήματα απο Κίνα.
Εκτός απο τα γνωστά, φυτρώνουν συνεχώς καινούργια, ενώ υπάρχουν και Site αγορών, οπως το Ebay.com και το Alibaba.
Το πρώτο πράγμα που πρέπει να ξεκαθαρίσετε στο μυαλό σας, είναι οτι όλα τα κινέζικα καταστήματα που έχετε ακούσει κατα καιρούς, έχουν τα ίδια χάλια. Κανένα δεν είναι καλύτερο, κανένα δεν είναι κλέφτες, κανένα δεν έχει χειρότερο ή καλύτερο Service απο το άλλο. Δεν υπάρχει “καλό” Κινεζοκατάστημα.
Αυτό που πρέπει να κάνετε εσείς είναι να επιλέξετε δοκιμασμένα καταστήματα, τα οποία έχουν και το know how για να μην σας μπλέξουν με τελωνεία.
Αφού βρείτε το κινητό που θέλετε να αγοράσετε, πρώτη στάση σας πρέπει να είναι το Kimovil.com για το οποίο έχουμε μιλήσει και με περισσότερες λεπτομέρειες εδώ. Εκει θα βρείτε τις φτηνότερες τιμές για τη συσκευή που σας ενδιαφέρει, αφού η λειτουργία του μοιάζει λίγο πολύ με αυτή του Skroutz.gr.
Ακόμα και έτσι βέβαια, θέλει λίγο ψάξιμο παραπάνω, αφού το kimovil εκτός απο ορισμένα λάθη στις τιμές, δεν έχει και ολα τα καταστήματα, ενώ έχει και αρκετά που ειναι μονο για την Ισπανική αγορά, ή δεν προσφέρουν Tax free αποστολές.
Σύμφωνα με τη δική μου εμπειρία, τα έμπιστα καταστήματα με κάποιου είδους Tax free αποστολή (και έμπιστα εννοώ αυτά που δε θας στείλουν σαπούνι) είναι τα εξής:
Η σειρά είναι εντελώς τυχαία. Αν με ρωτάτε ποιο απο αυτά προτείνω η απάντηση είναι απλή. Το πιο φτηνό.
Σε κάθε περίοδο, το κάθε κατάστημα έχει ups and downs με κάποια να έχουν συγκεκριμένους μήνες που προσφέρουν κουπόνια με το κιλό, και χαμηλές τιμές σε διάφορους κατασκευαστές.
Δώρο άδωρο είναι και το να κοιτάτε σελίδες βαθμολογιών, για το πόσο “Hoax” και ψεύτικες είναι οι παραπάνω σελίδες.
Απο τη μία παραπάνω απο τα μισά θετικά σχόλια είναι πληρωμένα απο το κάθε κατάστημα με πόντους και δωράκια, ενω ακόμα και αν ήταν όλα αγγελικά πλασμένα, απο τους 100 ευχαριστημένους αγοράστες θα σχολίαζαν οι 5, απο τους 100 δυσαρεστημένους οι 110, οποτε καταλαβαίνεται οτι δεν είναι ασφαλές μέτρο σύγκρισης.
Σε περίπτωση που σας φαίνεται παράξενο που στο Angroid.gr χρησιμοποιώ κατα περιόδους συγκεκριμένα καταστήματα, δεν είναι για άλλο λόγο, παρα επειδή πληρώνομαι για να το κάνω.
Και οταν λέμε πληρώνομαι, δε παίρνω διαμερίσματα απο αυτά, αλλα σε συνδυασμό με τα λεφτά του Adsense βγάζω τα έξοδα του Site, που είναι πολύ σημαντικό για ένα χομπίστα σαν και εμένα, ενώ μένουν και αρκετά λεφτά για να αγοράζω συσκευές τις οποίες κάνω Review, και μετά μεταπουλώ, για να πάρω άλλη την οποία θα κάνω και πάλι review.
Αραια και που μου στέλνουν δώρα και ορισμένες συσκευές, οι οποίες είναι και αυτές που κληρώνω.
Δεν τα εμπιστεύομαι γενικά παραπάνω απο τα υπόλοιπα, αλλα στις προσωπικές αγορές τα χρησιμοποιώ και πάλι, αφού λόγο συνεργασίας με προσέχουν. Ορίστε, για να μη λέτε οτι το παίζω ανεξάρτητος.
Η άλλη λύση, που αφορά τα Ebay και Aliexpress, που αφορά αγορές από μεμονωμένους πωλητές, η προσοχή σας πρέπει να είναι ακόμα μεγαλύτερη.
Κύριος λόγος επιλογής ενός πωλητή δεν πρέπει να είναι κανένας άλλος παρα οι αξιολογήσεις του, και όχι μόνο σε ποσοστό θετικών, αλλά και σε απόλυτο αριθμό.
Ένας πωλητής με 100% ευχαριστημένους αγοραστές, δε σημαίνει τίποτα αν μιλάμε για 50 αγοραστές, ή και 100.
Έτσι κοιτάτε για πωλητές με δεκάδες χιλιάδες αξιολογήσεις, απο τις οποίες οι θετικές να φτάνουν το 99%. Ιδιαίτερη βάση θα πρέπει να δώσετε στις αρνητικές αξιολογήσεις για να δείτε ποιος είναι ο λόγος που κάποιοι έχουν μείνει δυσαρεστημένοι απο τον εκάστοτε πωλητή.
Αφου βρήκατε και το κατάλληλο για εσάς κατάστημα, ήρθε η ώρα της παραγγελίας.
Ο πρώτος κανόνας σε αυτή την φάση είναι οτι “όλοι λένε ψέματα“(ααα ρε Dr. House), ο οποίος στην περίπτωση μας σημαίνει οτι το “Διαθέσιμο” είναι μια πολύ φλου περιγραφή, αφού για τους φίλους μας τους Κινέζους μπορεί να σημαίνει και “περίπου διαθέσιμο” ή “σύντομα διαθέσιμο” ή ακόμα και “πλήρωσε το και το βλέπουμε”.
Αυτός είναι και ο λόγος που η πρώτη κίνηση σας, είναι να ξεκινήσετε μια συζήτηση Live Chat στο κατάστημα της επιλογής σας, ή να έρθετε σε επικοινωνία με το Support της σελίδας στον τομέα των ερωτήσεων προ πώλησης.
Οι περισσότεροι απο τους Κινέζους αντιπροσώπους μιλάνε μέτρια Αγγλικά, τα θέματα όμως που πρέπει να σας εξηγήσουν τα κατέχουν καλά.
Ξεκινάτε λοιπόν συνομιλία και σπαμάρετε, στην κυριολεξία, τον αντιπρόσωπο, με ερωτήσεις για την διαθεσιμότητα του προϊόντος που επιθυμείτε μέχρι να πάρετε καθαρή απάντηση.
Αν χρειαστεί μπορείτε να τους αναφέρετε οτι σε περίπτωση που σε 2 εργάσιμες η παραγγελία σας δεν έχει φύγει, θα προχωρήσετε σε καταγγελία μέσω Paypal για να πάρετε τα χρήματα σας πίσω, για αυτό θα πρέπει να είναι απολύτως σίγουροι για το οτι υπάρχει διαθέσιμο Stock.
Αφού προσπεράσετε αυτον τον σκόπελο, καλό θα ήταν να ρωτήσετε τον συνομιλητή σας, για το αν υπάρχει κάποιο διαθέσιμο κουπόνι που θα μπορούσε να ρίξει την τιμή λίγο ακόμα, ή για το αν θα μπορούσε να σας στείλει κάποιο δωράκι με την παραγγελία(μια θήκη, μια ζελατίνα προστασίας ή κάτι τέτοιο μικρό, μη ζητάτε δώρα μεγαλύτερης αξίας απο αυτά που αγοράζετε).
Αν πέσετε σε βράχο, πριν ολοκληρώσετε την παραγγελία, μπορείτε να ρίξετε μια ματιά στα κουπόνια που ανεβάζω πολύ συχνά στο Angroid.gr ωστε να δείτε μηπως υπάρχει κουπονάκι για το αντικείμενο που σας ενδιαφέρει
Ακόμα και αν δε συνηθίζετε τα παζάρια, στην προκειμένη περίπτωση δε χάνετε τίποτα να δοκιμάσετε αφού τις περισσότερες φορές, όλο και κάτι θα βγάλετε.
Όταν ολοκληρωθεί το παραπάνω γαϊτανάκι, ήρθε η ώρα της παραγγελίας.
Βάζετε το αντικείμενο στο καλάθι, προσθέτετε το κουπόνι έκπτωσης που μπορεί τυχόν να έχετε, και κάνετε Checkout μέσω Paypal.
Σας προειδοποίησα.
Ο λόγος που πρέπει να προτιμήσετε το Paypal, είναι γιατι η υπηρεσία αυτή διασφαλίζει στο 100% της συναλλαγές σας, κάτι που θεωρώ απαραίτητο σε μια αγορά απο ένα άγνωστο κατάστημα μιας συσκευής που θα καταπονηθεί σχεδόν ένα μήνα μέσα στο κουτί πριν φτάσει στα χέρια σας.
Το Paypal σας προσφέρει 180 ημέρες εγγύησης οτι θα λάβετε τα χρήματα σας πίσω σε περίπτωση που δε λάβετε το αντικείμενο, ή το λάβετε χαλασμένο. Περισσότερα για το τι θα πρέπει να κάνετε σε αυτές τις περιπτώσεις θα πούμε παρακάτω.
Τα καταστήματα που ανέφερα παραπάνω, έχουν στείλει πάρα πολλές φορές αντικείμενα σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης με αποτέλεσμα να έχουν βρεί “τρυπες” για να μπορούν να στέλνουν τα αντικείμενα τους χωρίς έξτρα χρεώσεις απο το τελωνείο, αρκεί να επιλέξετε τη σωστή μέθοδο αποστολής.
Ο βασικότερος τρόπος αποστολής, είναι το απλό ταχυδρομείο.
Με τη χρήση του, τα αντικείμενα έρχονται εντελώς δωρεάν απο την Κίνα, αλλα σε οποιαδήποτε περίπτωση η αξία του δέματος περάσει τα 22€ (συμπεριλαμβανομένου και τυχών εξόδων αποστολής) τότε το πακέτο σας κατα μεγάλη πιθανότητα θα σταματήσει κατα τον τελωνειακό έλεγχο και θα χρεωθεί με τέλη και ΦΠΑ.
Τα καταστήματα που αναφέρω πιο πάνω, έχουν τουλάχιστον μια μέθοδο τριγωνικής αποστολής, με την οποία το πακέτο σας εκτελωνίζεται σε άλλη Ευρωπαική χώρα και μπαίνει ως ενδοκοινοτικο στη χώρα μας, άρα χωρίς άλλα έξοδα.
Ως επι των πλείστων οι αποστολές αυτές απαιτούν περίπου 15 εργάσιμες για να φτάσουν στα χέρια σας, με ορισμένες περιπτώσεις να ξεπερνούν τον μήνα, ενώ στις 200+ παραγγελίες που έχω πραγματοποιήσει απο Κίνα, έχουν τύχει και μικροπράγματα που έχουν έρθει στις 12 ή 13 μέρες, όπως συνέβει πρόσφατα με μια κάρτα μνήμης που πήρα απο το Gearbest, ένα κατάστημα που είναι διάσημο για την καθυστέρηση του, αλλα έστειλε την κάρτα στην πόρτα μου σε μόλις 11 μέρες.
Σημαντικό είναι να καταλάβετε οτι οι παραπάνω αριθμοί δε περιλαμβάνουν εορτές και πολυήμερες αργίες, οι οποίες αυξάνουν και άλλο τον χρόνο αναμονής.
Αν ντε και καλά βιάζεστε να αποκτήσετε συσκευή, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τις Ευρωπαικές αποθήκες που έχουν πλέον ολα τα μεγάλα καταστήματα, ή να τα αποκτήσετε απο Ελλάδα.
Στην πρώτη περίπτωση τα EU Warehouses των καταστημάτων, μπορούν να σας εξυπηρετήσουν άμεσα, με ένα μικρό καπέλο στις τιμές και των κινητών μια μικρή χρέωση για την αποστολή.
Για παράδειγμα το Xiaomi Redmi Note 3 στο Gearbest κοστίζει απο την Κινέζικη αποθήκη, με δωρεάν αποστολή, ενώ στην Ευρωπαική κάνει συν για την αποστολή σύνολο .
Ακόμα ένα αρνητικό των Ευρωπαικών αποθηκών είναι το εξαιρετικά περιορισμένο Stock τους, αφού πέρα απο 10-15 συσκευές δύσκολα θα βρείτε κάτι παραπάνω στο κάθε κατάστημα.
Η άλλη λύση είναι η αγορά απο Ελληνικά καταστήματα που εισάγουν επίσημα τα κινητά στη Χώρα μας.
Το ποια είναι αυτά θα τα βρείτε μέσω Skroutz.gr και Bestprice.gr, και το αν σας συμφέρει να τα πάρετε απο εκεί σηκώνει πολύ συζήτηση.
Τον τελευταίο ενάμιση χρόνο, θα έχετε παρατηρήσει οτι αρκετά τηλέφωνα, ειδικά αυτά της Xiaomi έρχονται στα Ελληνικά καταστήματα (οχι της επισημης αντιπροσωπείας φυσικά) σε τιμές παραπλήσιες με αυτές της Κίνας, ή έστω λίγο ακριβότερα, αλλα αν βγάλετε απο την μέση την αναμονή, και την εγγύηση, που θεωρητικά είναι καλύτερη αν αγοράσετε απο ελληνικό κατάστημα, τότε ισως και να συμφέρουν.
Πέρα απο την εγγύηση, η οποία μπορεί να τεθεί και υπο αμφισβήτηση απο προσωπικές ή όχι εμπειρίες, οι συσκευές απο Ελλάδα έχουν και άλλες ανέσεις.
Μπορείτε για παράδειγμα να πληρώσετε με αντικαταβολή, κάτι που πολλοί προτιμούν, αφού ακομα και το 2019 που είμαστε αρκετοί δεν έχουν εξοικειωθεί με τις Online αγορές.
Επίσης μέσω ελληνικών καταστημάτων μπορείτε να ψωνίσετε με δόσεις, κάτι που επίσης μπορεί να φανεί πολύ χρήσιμο σε κάποιους.
Τέλος, υπάρχει και η δυνατότητα αγοράς με τιμολόγιο για τους επαγγελματιές. Όσοι μάλιστα έχετε ανοικτές τις ενδοκοινοτικές συναλλαγές, μπορείτε να αποκτήσετε Smartphones(και tablets και Laptops) χωρίς να πληρώσετε καν τον ΦΠΑ, αφου αφαιρείτε τελείως στο κατάστημα πριν την αγορά σας!
Τελευταίο κεφάλαιο σε αυτή την περιπέτεια είναι το τι γίνεται σε περίπτωση που η συσκευή δε φτάσει ποτέ, ή φτάσει και είναι προβληματική, γνωστό και ως
Βασικός σας σύμμαχος σε αυτές τις δύο περιπτώσεις είναι το Paypal, δε χρειάζεται ομως να καταφύγετε απευθείας εκεί.
Στην περίπτωση που έχουν περάσει η καθορισμένες μέρες αποστολής για το κάθε κατάστημα, (35-40 μέρες + καμια δεκαρια που θα σας ζητήσουν να περιμένετε) τότε δυστυχώς πρέπει να αρχίσετε να ψάχνεστε.
Αφού βεβαιωθείτε οτι απο το Tracking Code δε εμφανίζεται η συσκευασία σε κάποιο ταχυδρομείο της περιοχής, που σημαίνει οτι έχει χαθεί κάπου η ειδοποίηση, και το αντικείμενο σας περιμένει, η πρώτη σας κίνηση είναι να επικοινωνήσετε με το κατάστημα.
Αφού τους εξηγήσετε το πως έχει η κατάσταση, με Tracking code και ημερομηνία αποστολής ανα χείρας ζητώντας τους να σας επιστρέψουν τα χρήματα ή να επαναλάβουν την αποστολή του προιόντος.
Να ξέρετε οτι συνολικά το Paypal σας καλύπτει για 180 ημέρες απο την πληρωμή, που σημαίνει οτι αν πέρασαν 40 μέρες μέχρι την επικοινωνία σας με το κατάστημα μπορείτε άνετα να περιμένετε άλλες 30 για να ξαναστείλουν τη συσκευή, ειδικά αν την είχατε πετύχει σε καλή τιμή, οπότε η επιστροφή χρημάτων ίσως να μη σας συμφέρει.
Επίσης αν τελικά αποφασίσετε να ζητήσετε επιστροφή χρημάτων, προσέξτε μη σας ζητήσουν να επιστραφούν τα χρήματα στο “wallet” του λογαριασμού σας στο εκάστοτε κατάστημα. Να δεχθείτε refund μόνο στο Paypal.
Αν οι άνθρωποι του support στο κατάστημα κάνουν “τους Κινέζους” τότε η λύση είναι μέσω του Paypal να βρείτε τη συναλλαγή στο Resolution Center και να την κάνετε Dispute.
Με αυτή τη διαδικασία ο υπεύθυνος αγορών του κάθε καταστήματος είναι αναγκασμένος να επικοινωνήσει μαζί σας και να διευθετήσει το πρόβλημα, αν θέλει να πάρει τα λεφτά.
Η ίδια διαδικασία πρέπει να ακολουθηθεί και σε περίπτωση προβληματικής εξ’αρχής συσκευής.
Αν τώρα το κινητό παρουσιάσει μετά απο μερικούς μήνες λειτουργίας πρόβλήμα, πρέπει να ξέρετε οτι όλα τα καταστήματα έχουν εγγύηση 1 έτους.
Φυσικά η εγγύηση παρέχεται απο τα ίδια τα καταστήματα, κάτι που σημαίνει οτι η συσκευή πρέπει να πάει Κίνα και να γυρίσει, δηλαδή ένα δίμηνο, χώρια τον χρόνο που θα χρειαστεί για να την επισκευάσουν. Mάλιστα τα μεταφορικά για να πάει η συσκευή Κίνα (και σε ορισμένες περιπτώσεις και για την επιστροφή) επιβαρύνουν εσάς!
Αυτός είναι και ο λόγος που σε περιπτώσεις μικροπροβλημάτων(προβλήματα μπαταρίας, καμμένα pixels κτλ) οι περισσότεροι πωλητές θα σας προτείνουν να σας επιστραφούν ένα μέρος των χρημάτων σας για να μη μπείτε σε αυτή τη διαδικασία.
Το αν θα διεκδικήσετε ή όχι περισσότερα απο αυτά είναι θέμα δικό σας, αν και απο εμπειρία σας λέω οτι αν η συσκευή έχει σημαντικό πρόβλημα καλύτερα να την πουλήσετε για ανταλλακτικά. Το Service δεν είναι απο τα ατού των Κινέζικων καταστημάτων.
Για αυτό και δεν προτείνω την αγορά πολύ ακριβών συσκευών απο αυτά τα καταστήματα. Μέχρι 200€ κάτι μπορεί να γίνει. Μια συσκευή 400+ ευρώ όμως χωρις ουσιαστική εγγύηση δεν είναι και οτι καλύτερο.
Η διαδικασία αγοράς απο την Κίνα δεν είναι το βουνό που σας παρουσιάζουν ορισμένοι. Τα πράγματα είναι απλά, και αν είστε προσεκτικοί δε θα χάσετε ουτε λεπτό απο τα λεφτά σας.
Μικροί κίνδυνοι υπάρχουν, οπως είναι φυσικό σε μια αγορά απο την άλλη άκρη του πλανήτη, τον τελευταίο καιρό ομως, τα καταστήματα της Κίνας έχουν καταφέρει να φέρουν το Support σε ανθρώπινο επίπεδο, ενώ η ασφάλεια του Paypal σας δίνει τη δυνατότητα να κάνετε ακόμα πιο άφοβα της αγορές σας.
Κλείνοντας έχω για εσάς το δωδεκάλογο του καλού αγοραστή
- Πάντα χρησιμοποιείται Paypal
- Μην αγοράζεται απο Κινέζικα καταστήματα, αν βιάζεστε
- Μην ψάχνεται για εγγυήσεις, Δεν υπάρχουν
- Σε Ebay και Aliexpress οι πολύ χαμηλές τιμές κρύβουν ταπες. ΠΑΝΤΑ
- Το Kimovil.com είναι φίλος σας
- To ίδιο και το Angroid.gr. Αν έχετε ερώτηση το Mail μου είναι διαθέσιμο (Contact at angroid.gr)
- Πριν απο οποιαδήποτε παραγγελία μιλάτε με το κατάστημα για το Stock. Εκτός αν δε σας πειράζει η αναμονή
- Αν δεν ξέρετε ποια μέθοδο αποστολής πρέπει να χρησιμοποιήσετε ρωτήστε. Το Τελωνείο τσούζει.
- Πάντα βιντεοσκοπείτε το Unpacking και την πρώτη Εκκίνηση(αν μιλάμε για κινητό η Tablet)
- Σε περίπτωση προβλήματος μιλάτε πάντα πρώτα με το κατάστημα.
- Αν ανοίξετε Case στο Paypal ΔΕΝ το κλείνετε παρα μόνο αν πάρετε τα λεφτά σας πίσω, η το αντικείμενο στο χέρι. Τίποτα άλλο.
- Η αγορά Κινέζικων κινητών απο Ελλάδα έχει πολλές ανέσεις, αλλα μην έχετε ψευδαίσθηση οτι οι ανεπίσημες εγγυήσεις των καταστημάτων είναι καλύτερες απο αυτές των Κινέζων.
εμενα παντως ενα κινητακι απο μινιντιλ μεσω SP εχει παραληφθει Ελλάδα και απο τις 22-12 μου γραφει «ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΤΕΛΩΝΕΙΟ/Item handed over to customs authority for final delivery» είναι 6 γεναρη και ακομη καμια ανακοινωση..
Το τελευταίο δίμηνο έπεσε πολύ τελωνείο, Απο τα μέσα Νοεμβρίου και μετά, αρκετά απο τα δέματα (ειδικά όσα πήγαιναν βόρεια Ελλάδα) σταμάτησαν τελωνείο. Θέλει καμια 15αριά μέρες να βγεί. Κάνε υπομονή..
οχι απλα αγανακτω γτ στην ιδια παραγγελια με ημερομηνια 6-12 το κινητο εχει παραληφθει απο τις 28-12 ενω ενος φιλου παραγγελια 21-12 παρεληφθη προχτες 4-01…το δικο μου τελωνειο…απλα γκαντεμια και απο οτι καταλαβα θα πληρωσω και με το παραπανω…τι να πω..
Πακέτο απο 18 Νοεμβρίου μου ήρθε 31 Δεκεμβρίου, και άλλα απο 19 Δεκέμβρη που ήρθε χθες.. Μη το ψάχνεις με τις αποστολές, ειδικά στις γιορτές. Ναι πιθανότατα θα δώσεις και κάτι παραπάνω. 12€ συν το ΦΠΑ.
Αν το παρω θα μπορει να μου κανει κατι ? το ξερω δεν ειναι σωστο αλλα με τετοια συμπεριφορα και τα ψεματα που μου ελεγε οτι ηταν στη Ελλαδα και στα τελωνεια… επαιρνα το ελτα και το τελωνειο και ελεγαν οτι δεν υπαρχει … μου εσπεσε κυριολεκτικα τα νευρα.Με τα λεφτα που πηρα απο αλλο σιτε το ιδιο πραγμα.
Χωρίς να είμαι 1000% σίγουρος, δε μπορεί να κάνει και πολλά πράγματα. Στην περίπτωση μου δεν ασχολήθηκε ποτέ. Πήγαινε εσύ παρελαβε το , και αν επικοινωνήσει μαζί σου το βλέπεις, αλλά νομίζω πως αποκλείεται.
Αν εγινε η επιστροφη χρηματων λογω καθυστερησης του δεματος 2.5 μηνες και μετα ερθει το δεμα τι κανω σε αυτη τη περιπτωση
Η ακούς το αγγελάκι στο δεξί ώμο, και επικοινωνείς με τον πωλητή για να του τα ξαναδώσεις, η ακούς το διαβολακι στον αριστερό και κάνεις την πάπια. Έχω κάνει και τα 2.
παραγγειλα το umi plus απο garbest 24/11/2016 και μεχρι σημερα 29/12/2016 δεν εχει ερθει….υπαρχει περιπτωση να παρει και δευτερο μηνα?
Δεύτερο μήνα δύσκολα, αλλά κάνε υπομονή γιατί λόγο γιορτών υπάρχουν τεράστιες καθυστερήσεις. Εμένα πακέτο από GB έκανε 38 ημέρες να φτάσει Ελλάδα
απλα δεν εμπιστευομαι το tracking number γιατι μου λεει οτι ειναι καθοδον προς ελλαδα απο 5/12 και δεν υπαρχει καποια αλλη πληροφορια..αλλα θα του δωσω 40 μερες και μετα θα δω τι θα κανω αν δεν υπαρξει καποια εξελιξη
Καλησπέρα σας και συγχαρητήρια για το άρθρο. Εγώ δεν ήξερα και έκανα παραγγελία από gearbest με χρήση πιστωτικής κάρτας χωρίς PayPal. Ο λόγος απ ότι κατάλαβα το που είναι λάθος είναι πως δεν μου διασφαλίζει τα χρήματα μου σε περίπτωση που δεν φθάσει το αντικείμενο της αγοράς μου στα χέρια μου, σωστά; ή είναι και κάποιο άλλο το προβλημα?
Αρχικά δεν υπάρχει πρόβλήμα. Πρόβλημα θα παρουσιαστεί αν έχεις πρόβλημα με την παραγγελία οποιασδήποτε μορφής, αφού τότε θα πρέπει να βγάλεις άκρη με το κατάστημα και μόνο. Δεν έχεις τη βοήθεια απο το Paypal, αν και με το Gearbest δε θα έχεις πρόβλημα νομίζω. Αν συμβεί κάτι θα βγάλεις άκρη, συνήθως δείχνουν διάθεση να βοηθήσουν
Έχω παραγγείλει Tablet + keyboard από Gearbest. Έκανα την βλακεία να επιλέξω DHL – δεν ειχα διαβάσει αυτό το άρθο – αλλά το support μου άνοιξε ticket !!! και με ενημέρωσε τους κινδύνους να πληρώσω φόρους. Μου το άλλαξαν σε απλό ταχυδρομείο.
Ένα δέμα κόστους περίπου 230 ευρώ μπορεί να έχει θέμα τα ελληνικά ταχυδρομεία και τελικά να πληρώσω κάτι extra;
Αν δεν είναι πολύ ογκώδες, και έχει χαμηλή δηλωμένη αξία πιθανότατα δε θα περάσεις. Σίγουρη αποφυγή δεν υπάρχει, πιθανότητες πάντα έχεις να το σταματήσουν για έλεγχο
Είδα το invoice.. και έχουν βάλει χαμηλή χρέωση 55 ευρω.Ελπίζω να την γλητώσω. Παντώς από ebay δεν είχα ποτε τέτοιο θέμα.
Παρέλαβα σήμερα. Πρέπει να ήμουν πολύ τυχερός. Το πακέτο ήταν αρκετά μεγάλο και πάνω από 2 κυλά. Όλα καλα.
Ψώνισα από το Aliexpress από το xiaomi online store ένα redmi note 3 pro..έβαλα aliexpress standard shipping την απλη δηλαδή..το θέμα είναι ότι εβαλαν τιμή 45$ πάνω χωρίς ένδειξη δώρου..κινδυνεύω για τελωνείο λέτε;
Προσωπική μου άποψη είναι να μην φοβάσαι..αν είναι με απλή μεταφορά όπως περιέγραφεται από πάνω δεν θα μπουν στο κόπο να στο ανοίξουν καν
Πολύ περιεκτικό άρθρο και πραγματικά οι πληροφορίες που καταγράφονται θα θέλανε πολλές ώρες προσωπικής έρευνας για να αποκτηθούν. Τέτοια post αποτελούν ελπίδα στον ιντερνετικό σκοταδισμό που επικρατεί στην χώρα μας.
Θέλω αν μπορείς να μου πεις ένα ποσοστό των φορών που η παραγγελία σου πέρασε τελωνείο.
0%! Δεν έχει περάσει ποτέ κανένα πακέτο μου τελωνείο, αλλα όλες οι παραγγελίες μου ειναι με απλό ταχυδρομείο.
Καλησπερα και συγχαρητηρια για την εξαιρετικη ενημερωση που μας προσφερετε.απο geekbuying γνωριζουμε γενικα χρονους παραδοσης αποστολων;
Αποδείχτηκαν “ψιλο απατεώνες”. Παρήγγειλα και πλήρωσα ένα homtom ht 20 11 ΝΟΕ και θα παραλάβω σήμερα. Ελεγαν ότι το είχαν σε stock , αλλα δεν. Γενικά ήταν σε έλλειψη , μου το επιβεβαίωσαν από DOOGEE/HOMTOM , εφυγε 6 ΔΕΚ και αισίως σήμερα εχει βγεί για παράδοση. Ελπίζω σε απαραβίαστη συσκευασία και όλα καλά.
Καλησπέρα. Απο ποιο κατάστημα έκανες την παραγγελία;
Καλημερα
Η αληθεια ειναι οτι ειχα μπει πολλες φορες εδω,αλλα περα απο γρηγορες ματιες δεν σε ειχα “διαβασει” περισσοτερο…ε λοιπον με κερδισες σαν “αναγνώστη” οχι μονο για τις ουσιαστικες πληροφοριες αλλα κυριως για την γλωσσα που χρησιμοποιεις…respect !!
Να’σαι καλά! Ελπίζω να σου φανώ χρήσιμος 🙂
συγχαρητήρια για τον οδηγό. Εγώ θα ήθελα να ρωτήσω το εξής. Επειδή όλες τις αγορές τις έχω κάνει απο το vickmall, τα υπόλοιπα site δίνουν δώρο θήκη σιλικόνης και μεμβράνη? Ευχαριστω
Καλησπέρα, εξ ορισμου, όχι, δεν δίνουν θήκες. Ρώτα στο live chat μήπως σου δώσουν καμία, αλλά σε γενικες γραμμές το vickmall είναι λίγο φαρμακείο, οπότε με τα λεφτά που Θα γλιτωσεις από το άλλο μαγαζί θα πάρεις θήκη και tempered και θα σου μείνουν και κάτι ψιλά 🙂
Καλημερα!!να ρωτησω αν ισχυουν ακομα οι περιορισμοι για αγορες μεσω paypal λογω capital control..Ευχαριστω
Καλησπέρα, όχι, για αγορές ηλεκτρονικών ειδών δεν ισχύουν πλέον, αγοράζεις ελεύθερα
Καλησπέρα. Ενας φίλος που δε γνωριζε, αγορασε απο everbying κινητο αλλά με dhl οποτε ηρθε λυπητερη απο τελωνείο 120 ευρω. Μπορεί να ζητησει refund (θα επιστραφει φυσικα) απ το κατάστημα? Απευθειας συννενόηση για refund με το κατάστημα ή μεσω paypal για περισσοτερη σιγουριά?
Καλησπερα,ηθελα να κανω μια αγορα ενος lenovo που ειδα στο kimovil.com αλλα η ερωτηση μου ειναι η εξης,θα εχει στην γλωσσα ελληνικα η θα πρεπει να αλλαζω ρομ και τα σχετικα που εγω ειμαι ασχετος?Δεν θελω κινεζικα ουτε αγγλικα βολευουν. Το κινητο ειναι αυτο http://www.kimovil.com/el/khoro-agora-lenovo-vibe-x3-3gb-32gb
Ευχαριστω
Τι να σου πω, Αλλου βλέπω Ελληνικά αλλού όχι. Ρώτα σε ένα απο τα καταστήματα που το έχουν Stock να σου απαντήσουν επίσημα, γιατι δυστυχώς δε μπορώ να σου απαντήσω σίγουρα.
Καλησπέρα παρήγγειλα απο το gearbest ευρωπαϊκή αποθήκη,πλήρωσα μεταφορικά κάπου στα 15 ευρώ για αποστολή σε 2-5 εργάσιμες(υποτίθεται)…έχουν περάσει 4 εργάσιμες και το δέμα έφυγε απο Αγγλία και σήμερα είναι Ολλανδία…. Τι παίζει μήπως σας έχει τύχει?Θα αργήσει πολύ να έρθει?
2-5 εργάσιμες αποστολή σημαίνει οτι θα φύγει απο αυτούς σε 2-5 όχι οτι θα έρθει σε εσένα σε τόσο χρόνο.
Επίσης η Ευρωπαική αποθήκη του Gearbest ειναι αποθήκη απο τα Lidl. Καλύτερα να ψωνίζεις απευθείας απο Κίνα.
Μόλις κλείσει 10ήμερο και δεν έχει φτάσει, ή δεν εχει μπεί Ελλάδα ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ, άνοιξε κατευθείαν ticket στο Gearbest και ζήτα τα λεφτά των μεταφορικών πίσω, γιατι εσύ το πήρες για γρήγορα, απο Ευρώπη, όχι για να τσιμπήσουν μεταφορικά και να κάνει πάλι 15 μέρες.
Ε μα γι’ αυτόν το λόγο το αγόρασα απο ευρωπαϊκή αποθήκη…Με τη λογική όμως όπως γράφει για το standard shipping κατάλαβα οτι θα έρθει τόσο γρήγορα. http://i66.tinypic.com/2i0sv48.png
Α κάτσε έχεις δίκιο. Εκει αναφέρει το Shipping time. Ολόκληρο. Στο δεκαήμερο ανοιξε ticket και ζήτα τα μεταφορικά πίσω. Χωρίς ίχνος ευγένειας κιολας. Απλά απαίτησε τα.
Καλημέρα.Στο gearbest που παρήγγειλα (πρώτη φορά από Κίνα) στο My Order γράφει Belgium Post Registered .Άρα μάλλον την πάτησα έτσι(όσον αφορά αυτό που γράφετε ότι δεν είναι ιχνηλάσιμο και δεν αφήνουν ειδοποίηση);
Δεν υπάρχει κανένας τρόπος να ΜΗΝ το αφήσουν στην πόρτα να “περιμένει” σωστά;
Και μία τελευταία ερώτηση.Διάλεξα Flat Rate αποστολή και μου το έβαλαν αυτόματα στο Belgium Post Registered,έπρεπε να τους γράψω πρίν να το στείλουνε με Singapore;
Ναι δυστυχώς την πατησες. Αυτο που μπορείς να κάνεις είναι να ζητήσεις απο τον ταχυδρόμο τον επόμενο μήνα να μη σου φέρνει τα γράμματα σπίτι και να περνάς κάθε 10 μέρες από το ταχυδρομείο να τσεκαρεις.
Από εδώ και στο εξής στις σημειώσεις πριν την παραγγελία να τους γράφεις να το στείλουν με post nl η singapore post ή να μην το στείλουν καθόλου. Συνήθως πιάνει
Σας ευχαριστώ πολύ για την σύντομη απάντηση και για τις πληροφορίες!
Καλή συνέχεια.